Slot voor op mijn slaapkamerdeur, hoe?

Ik heb van die zusjes die constant spullen jatten zoals make-up en ben het nu dus echt zat en wil een slot op mijn kamer hebben, maar weet iemand hoe en waar je die kunt kopen? Gewoon een echt slot met sleutel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
34.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet sleutelen kan ook. plank die past onder je klink zodat deze niet naar beneden kan voorkomt ook dat er iemand je kamer binnenkomt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Maar hoe kom jij er dan zelf in?
Via het raam? ;-)
Ritsuka
12 jaar geleden
Leuk als er dan 's nachts brand is en je deur is geblokkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Ritsuka
elk slot kan gevaar opleveren bij brand. @skusme
door het raam lijkt me niet nodig. plank of lat aan de kant van de deur waar je zelf ook staat. als je weggaat kan je de klink eruit halen (en niet naast de deur neerleggen want dat schiet niet op)
het werkt helaas alleen als de zusjes niet vindingrijk zijn maar als je geen slot mag van je ouders moet je wat lijkt me. @sannnee
ik heb gelukkig geen zusjes maar is het geen idee als je ervoor zou zorgen dat je ruilmiddel hebt als je wat mist van je kamer? (dit ruilmiddel haal je natuurlijk niet van je eigen kamer, maar van dat van de zusjes)

Antwoorden (8)

Die moet je erin laten bouwen, of zelf doen maar... Je kunt ook zo'n schuifslot te hoog voor je zusjes in de deur timmeren, dat is goedkoper/makkelijker en misschien wel fijner.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de sleutelmaker verkopen ze vast sloten.
Maar een slot kopen is niet echt een probleem
Het slot in je deur zetten zal een rotklus zijn als je niet weet hoe.
Dus als je niet weet hoe je het erin moet zetten vraag gelijk bij je sleutelmaker hoe het moet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet niet hoe ik het allemaal moet beschrijven via internet
Gewoon ff navragen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt niet zelf een slot op je deur zetten.
Dat moet je aan je ouders vragen: Het is hun huis, en jij mag er ook wonen.
Dat betekent dat zij bepalen op welke deur er wel of geen slot komt.

Wat je wel kunt doen, is het probleem met je ouders bespreken, en samen naar een oplossing voor het jatgedrag van je zusjes zoeken.

En wie weet...helpen je ouders je zelfs wel met een eenvoudig slot?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het vaak zat tegen mijn ouders gezegd maar doen er niks aan, zeggen dat ik een kluis moet kopen, maar hoe krijg ik al mijn spullen en kleren in die kluis? ze jatten alles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geen kledingkast waar je een slot op kan gooien (2 oogjes erin draaien en klein slotje op zetten?) of een deur op de kop tikken waar al een inbouw slot inzit (pap mam, dit is mijn kluis!! misschien wil je pa de deur erin hangen als jij het netjes een verfje geeft?)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hihihi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de regeling met mijn ouders zolang alles blijft werken en ik geen onherstelbare schade aanricht en alles binnen mijn kamer houd ik mijn gang kan gaan. Als ik iets verpest moet ik het zelf maar opknappen of laten maken. Ik moet er bij zeggen dat ik vrij handig ben met hout en het meestal om dingen gaat die stuk zijn. Ik woon in een oud huis en hier en daar mist wat aan de kozijnenals ik dat dan bij maak zijn mijn ouders juist alleen maar blij. Ook met het verven van bijvoorbeeld een muur of een kozijn hebben ze geen problemen, zij hoeven er per slot van rekening niet tegenaan te kijken..
Je kunt bij de Gamma een kant en klaar slot(je) kopen.
Dit kun je met schroeven zelf installeren.

Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon bij de bouwmarkt. Maar je moet dan niet alleen de schoot vervangen (waar het slot inzit en waar je ook een slot met sleutel in kunt hebben) maar ook de plaat in het deurkozijn, en met een beetje pech moet daar zelfs nog een extra uitsparing in het kozijn gemaakt worden voor het slot. Als je aluminium of kunststof kozijnen hebt, is dat niet zomaar even gedaan.

Maar ik neem aan dat je bij je ouders thuis woont, dus dan zul je toch echt met hen moet overleggen over hoe en wat. Als zij geen slot op die deur willen, kun je daar niet zelf gaan knutselen. En als het kozijn ervoor verbouwd moet worden, zullen ze daar weinig trek in hebben. Misschien kunnen jullie samen wel een eenvoudiger oplossing te bedenken, zoals extra toezicht op je zusjes, hen aanspreken op hun gedrag, of maatregelen als de klink uit je deur halen als je weggaat, een simpel alarmsysteempje op je deur zetten voor het schrik-effect, of een los slot(je) aan een pin in de muur ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn hele simpele slotjes die je in je deurkozijn en je deur vastzet, en waar je dan een hangslot doorheen haakt. Zie plaatje. Het gaat niet om het hangslot, maar om de haak en het klepje. Het maakt niet uit wat voor hangslot je er doorheen haakt.

Bij de betere bouwmarkt moeten ze te krijgen zijn, zeker als je het plaatje meeneemt.

Vraag eerst aan je ouders of je het er op mag zetten, en vraag je vader om te helpen. Ze hebben dan meteen ook in de gaten dat je het echt spuugzat bent. Als je geen toestemming krijgt voor je slotje, moet je vragen of ze dan iets aan de situatie willen veranderen. Als de situatie verandert, heb jij dat slotje namelijk helemaal niet nodig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, maar als ze dan in haar kamer is kunnen haar zusjes haar heel makkelijk opsluiten, door er een pen of iets anders in te hangen.
Je hoeft niet perse een slot in te bouwen, je kan ook voor een opbouwslot kiezen of misschien gewoon een ketting met een hangslotje? Wat je zusjes maar tegen houdt. Hiervoor hoef je niet te frasen e.d. Ik denk als je met cilindersloten aan de gang gaat dat het moeilijk wordt.

Vraag anders nog even extra na bij de bouwmarkt of ijzerhandel.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het goedkoopste en het minste werk heb je met een hangslot met twee ogen.

Dit is allemaal te verkrijgen in een doehetzelf zaak.

Draai een oog in het kozijn, draai in de deur op dezelfde hoogt en in de buurt van het oog in het kozijn een oog in de deur, zorg dat de beugel van het slot door beide ogen kan.

Op deze wijze beschadig je de deur en het kozijn het minst.

Vraag wel eerst toestemming aan je ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed antwoord, maar als ze dan in haar kamer is kunnen haar zusjes haar heel makkelijk opsluiten, door er een pen of iets anders in te hangen.
Zolang ze daar niet opkomen werkt het.