Heeft het zin om de leidingdiameter na de watermeter te vergroten?

Goedemorgen!

Ik heb een jaren 60 woning gekocht. Mijn wateraansluiting komt binnen in de kelder. Deze wateraansluiting komt binnen met 15mm koper.

Nu gaat het hele huis op de schop en wil ik al het leidingwerk gaan vervangen. (Na de meter uiteraard) Nu is mijn vraag: heeft heeft zin om gelijk ook de buisdiameter na de watermeter te vergroten van 15 naar 22 mm? Of zal ik hier voornamelijk nadelen aan ondervinden? Ik wil graag een douche in de badkamer met een extra grote kop.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.8K
TurfGraver
3 jaar geleden
Ik zou voor hoofdleiding door de woning voor 22mm gaan (minder weerstand) maar voor druk maakt het niet veel uit.

Antwoorden (1)

Nee. Het verminderde drukverlies van de 22 mm zal te weinig zijn om effect te hebben op de grotere douchekop.
Een hydrofoorpomp zal meer zin hebben.