Slaapkamer verlichting regelen met mengpaneel?

Hey,
Ik heb een slaap kamer van ongeveer 4 bij 3 meter,
nu wil ik daar dus een systeem plafond in maken ( is een hoge kamer ) met mooie verlichting,

Die wil ik dan graag kunnen regelen met een mengpaneel in mijn muur( dus inbouw )

De verlichting moet wel rgb zijn,

Ik hoef niet elke lamp apart te kunnen regelen van kleur ( aan en uit zou wel handig zijn hoef niet )

Maar ik dacht zelf aan led strips ( en dan zelf een soort van licht goot maken )

Of gewoon meerdere spots,

Alleen kun je die zo op dat mengpaneel aansluiten of heb ik toch speciale lampen daar voor nodig?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Een mengpaneel wordt gebruikt om geluid te regelen, voor het regelen van licht heb je een lightcontroller nodig.

Toegevoegd na 2 minuten:
Er bestaan professionele lichtregelpanelen die met DMX 512 honderden aparte lampen aan kunnen sturen, maar er bestaan ook eenvoudige LED-controllers die je met een infra-rood afstandsbediening met enkele toetsen kunt bedienen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Op onderstaande link vindt je dergelijke LED-controllers.
Hierop kun je RGB ledstrips of losse RGB lampen aan sluiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het moet wel inbouw zijn aan een afstandbediening heb ik niks
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O.k. dan ben je wel behoorlijk duurder uit, een professionele 6 kanaals DMX controller (mét apart bijgeleverde afstandsbediening) op de tweede link, moet je nog wel de DMX gestuurde RGB verlichting bijkopen en met draden verbinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke ik dacht ik koop deze controller http://www.rjshop.nl/LED-Operator-1/nl/product/24473/ En dan sluit ik er zeg maar gewoon 5 meter led strip op aan ( rgb ) maar dat kan nu niet omdat er alleen een DMX aansluiting op zit, Nu kan ik wel zo'n apparaat gaan kopen zodat ik het wel aan kan sluiten http://www.rgbwinkel.nl/nl/product/rgb-dmx-controller/ Maar is er niks goedkopers?