Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn Cv-ketel niet in orde?

IK heb een Cv-ketel die ik snachts hoor branden als het stil is in huis.
Ik heb het idee dat geluid van het stoken de laatste tijd erger/harder is als voorheen.

Bovendien maakt de ketel na een tijdje gestookt te hebben bij het afslaan een hard geluid, een bonk, een geluid dat je ook wel hoort als je abrupt de waterkraan dicht draait.

Ik heb een onderhoudscontract bij Feenstra, hiervoor komt men elke 2jr onderhoud plegen, dat is nu echter nog geen jaar geleden, dus ik denk niet dat ze hiervoor wederom zullen langskomen.

Is er iets wat ik zelf aan de ketel kan doen om de herrie te verminderen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
956
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stekker eruit, dan wordt ie wel stil. ;-) Eerst zeg je harder dan voorheen, later noem je het herrie.
Beetje lastig inschatten of er een monteur bij moet komen, ketel kan ook gewoon iets ouder worden.
Maar voor je eigen rust wel doen, ook al zit het niet in het onderhoudscontract, alleen laten kijken is niet duur.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als je een onderhoudscontract hebt zou ik gewoon een monteur laten komen en niet zelf gaan sleutelen, als je er niet voldoende van afweet. Het kan van alles zijn: watertoevoer, waterdruk, brander, driewegklep, expansievat, pomp. Je moet dit echt aan een monteur overlaten die er verstand van heeft. De winter is net begonnen dus zou ik het zekere voor het onzekere nemen en zorgen dat je ketel in orde is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waterdruk kan en moet je zelf controleren en eventueel bijvullen, verder inderdaad laten doen.

Andere antwoorden (3)

ik zou Feenstra opbellen, daar heb je een onderhoudscontract voor. Daar valt dit onder. Daarnaast zou ik een co2 melder neerhangen....scheelt een hoop zorgen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
CO-melder, bedoel je waarschijnlijk.
Als er iets aan de hand is waar gas mee heeft te maken
moet je zo snel mogenlijk iemand bellen die daar verstand
van heeft, nooit het risico lopen dat er wat kan gebeuren toch?en zo iets zelf proberen op te lossen?veel te link joh.
Dus Feenstra bellen, die zijn er voor.
(Lees meer...)
burgos
12 jaar geleden
Gewoon Feenstra opbellen als je een onderhoudskontrakt hebt. Wat jij hebt klinkt een beetje als de afgasventilator waar de lagers van versleten zijn. Daar kun je sowieso niks zelf aan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding