Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je ergens een rietjes rooster kopen?

Voor mijn profielwerkstuk maak ik een windtunnel. In het midden van de windtunnel wil ik graag een rooster van iets kleins (rietjes bijv.) om turbulentie tegen te gaan. Ze moeten allemaal even lang zijn, en het is een hele tijdrovende klus om al die rietjes aan elkaar te plakken, en ze ook nog is precies even lang te krijgen. Mijn vraag is daarom: kan je zo'n rooster (of iets vergelijkbaars) ergens kopen?
De omvang van het rooster moet 15bij15 cm zijn, en een lengte van 2 tot 10 centimeter.

Zie het filmpje op 1:37

Toegevoegd na 43 seconden:
Filmpje: 1.35-1.37

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hoeven alleen aan de uitstroom zijde evenlang te zijn, toch?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (5)

Opgerold golfkarton misschien.Dus dat wordt dozen uit elkaar scheuren
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Misschien is het minder tijdrovend om allemaal gaatjes te prikken in een stuk piepschuim
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan een nieuwe doos rietjes kopen, het deksel eraf halen zodat je alle rietjes in 1 keer eruit kan halen en dan bijvoorbeeld een elastiekje om de bundel rietjes doen. Daarna zou je ze op de gewenste maat kunnen knippen/snijden/zagen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op maat snijden door een aanslagje te maken, daar de rietjes tegenaan leggen en met een hobbymesje snijden.
dan maak je een malletje van karton ter grootte van je toekomstige rooster en legt er een streepje lijm in.
1 laag rietjes erop, kwartiertje drogen, streepje lijm, rietjes, enzovoorts....
Ik schat hooguit een middagje werk, dat kost het je ook om het ergens te gaan kopen...
Tijd genoeg te besteden in je profielwerkstuk, succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op 2:00 zie je dat de rietjes niet allemaal even lang zijn. (je kan het aan de linker kant nog net zien)

malletje maken met plankje erachter.
schuin neerleggen, zodat de rietjes zowel beneden als tegen de achterwand blijven liggen.
Rietjes op maat maken.
Laag rietjes erin leggen, lijm, laag rietjes, enz.

Stel 30 bij 30 rietjes, dus 900 stukjes (in het filmpje zijn het er minder) en je legt elke 3 seconden een rietje (dit moet zeker sneller kunnen) dan is het lijmen 45 minuten werk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding