Nu verhuis koopjes jagen of wachten tot Januari?

De eerste week van Februari krijg ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Is het verstandig nu op koopjesjacht te gaan bij woonwinkels en bouwwinkels, of gaat er nog een grotere sale aankomen in Januari?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

In de eerste weken van het jaar worden balans opgemaakt, ook gaan dan vaak nieuwe eisen en voorwaarden in, waardoor bestaande voorraad zsm weg moet.
Veelal wil men ook de bestaande voorraad waarvan kleine aantallen aanwezig zijn, weg hebben om bv nieuwe modellen met het jaartal nieuwe jaar te kunnen plaatsen.
M.à.w. Het loont wel degelijk om na nieuwjaar te gaan shoppen , zo Ijn bv ook artikelen terug die geruild zijn en de verpakking beschadigd is!
Echt doen hoor, kan 20 tot 70 procent schelen.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk zou ik nu al beginnen. De uitverkoop begint steeds eerder en nu heb je meer keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe eerder je begint hoe beter
het is, je heb nu nog alle tijd.
Je kan nu alles lekker op je gemak
bekijken,straks zit er druk achter
en dan krijg je miskopen.
Er is al zoveel in de uitverkoop
die begint steeds vroeger er is
eigenlijk altijd uitverkoop.
Vroeger was dat Januari maar
dat is allang niet meer zo.
Suc 6met de nieuwe inboedel.
burgos
12 jaar geleden
Ik zou nu gaan. Praxis geeft 25% korting met een kortingsbonnetje en dat is voorzover ik weet de hoogste korting ooit. Vooral op grote aankopen kan dat flink schelen al moet je blijven uitkijken of de eindprijs echt lager is dan ergens anders.

Ook loop je het risico dat dingen uitverkocht zijn of een levertijd hebben, zodat je de spullen nog niet hebt als je in het huis kunt. De eerste week van februari is al over 6 weken, dus veel te vroeg ben je in ieder geval niet.

Als het om meubels gaat kun je ook op marktplaats kijken. Voor een vakantiehuis koop ik daar nu vaak nieuwe spullen voor minder dan de helft van de nieuwprijs.

Het is wel zo lekker om alles geregeld te hebben zodra je de sleutel krijgt. Op dat moment moet je namelijk al genoeg regelen.
paulus811
12 jaar geleden
Ik zou je willen adviseren eerst een duidelijk plan te maken wat je allemaal zou willen.
Ga dan bij verschillende winkels kijken wat er te koop is en maak bijvoorbeeld foto’s.
Koop nog niets, zorg dat je eerst weet wat er te koop is en hoe je dat gaat combineren.
Vaak kom je zo tot nieuwe inzichten en doe je geen onnodige miskopen.
Succes en met hartelijke groet,

Charlotte Onvlee