Moet een picknicktafel geverfd met acrylverf worden afgelakt?

Picknicktafel voor buiten is geschilderd met acrylverf op waterbasis.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Zou je kunnen doen, hoeft niet perse, kvind hem zelf gelakt wel mooier maar opzich maakt het niet een enorm groot verschil
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tenzij het hele tijd regent en winderig is, dan krijg je de zeker geen spijt van
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De verf kan tegen regen ed zonder lak?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke lak is geschikt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hangt er van af wat voor verf het is qua kwaliteit, lakken kan nooit kwaad.... Ik durf geen antwoord te geven op wat een goede lak is voor over acryl

Andere antwoorden (4)

Ja dan is een vernislaagje of een extra lak erover wel handig!

Anders gaat het echt uitlopen, in weer en wind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat zou ik zeker doen.

Zelf doe ik altijd een laag vernis over mijn spullen, die
met acrylverf geverfd zijn.
Acrylverf is meestal niet echt voor buiten, voor weer en wind.

Bij de bouwmarkt koop je potjes vernis, blanke lak, al dan niet sterk glanzend, net wat je mooi vind.
Het staat er altijd op: voor binnen of voor buiten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarmee bedoel je spullen voor buiten waar je vernis over acrylverf doet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De beelden die ik maak zijn meestal niet voor
buiten.
Maar om ze te beschermen tegen UV licht
behandel ik ze wel met een vernis voor buiten.
Zeker doen, houdt ook de kleuren mooier. Neem wel lak op waterbasis. Zorg ook voor een schone, vetvrije ondergrond voor je begint.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ikzelf gebruik V6 parketvernis. Dit heeft een sterkte van ongev. 60% van glas en maakt het grotendeels krasvrij en supperblinkend. Doe dit niet met een borstel vanwege strepen ,maar met een rol of spuit.Zelfs metalen zoals een frame van een fiets (bromfiets) maak je gelijk nieuw.Zo'n pot kost wel iets meer maar is een aanrader voor alle klusjes.