Waarvoor dienen deze functies van mijn zakmes?

Waarvoor dienen deze functies van mijn zakmes? De linker is volgens mij een schroevendraaier samen met een bierflesjesopener, maar waarvoor dient de rechter dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

De rechtopstaande is de blikopener, je haakt het kleine uitsteeksel aan de zijkant van een blik onder de rand en drukt het mesje dan door het deksel.
Als je dat stukje voor stukje rond het hele deksel doet dan is het blik open.
Voor blikjes koffiemelk kun je volstaan met twee gaten diametraal tegenover elkaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik idd geprobeerd. Het probleem is alleen, dat als je het 2e gaatje ongeveer 1mm naast het 1e gaatje wil prikken, het priemetje dan naar het 1e gaatje schuift. Als je het verder van het eerste gaatje doet, kan je het blik niet openen:S Hoe werkt dat dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het mesje scherp genoeg zou zijn dan blijft het haakje op z'n plaats terwijl het mesje het eerste gat groter snijdt.
In theorie werkt het, de praktijk is een stuk lastiger, ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd omdat ik een betere blikopener in de keuken gebruik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oké, bedankt! Ik gebruik ook een andere blikopener, maar ik wilde toch weten waarvoor het werd gebruikt:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk eens, overal heb je tegenwoordig youtube voor! http://www.youtube.com/watch?v=6__ZwNN94wo

Andere antwoorden (5)

een blikopener
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dat om (in de vorm van verpakking) potten mee te openen.
Als je deze op een pot zet, kun je er een klein gaatje in prikken waardoor je hem makkelijker kunt openen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is een blikopener.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
flessen openner en blikopener bovenste
Onderste schroevendraaier
12 jaar geleden
Volgens mij zijn dit:
- flesopener (bierflesjes)
- potopener (glazen pot met deksel)