Kun je een radiatorplaat voor een pas betegelde muur zetten zonder voegen er nog in?

We hebben eigenlijk geen tijd om het ineens af te maken, maar nu het weer kouder wordt (oud huis) wilden we eerst de muur betegelen waar de radiatorplaat aan komt zodat die er vast weer voor kan. We willen wel graag pas voegen wanneer alles er aan zit. Kan dit, of moeten we bang zijn dat ze er dan weer afspringen?

Toegevoegd na 8 minuten:
We zijn bang dat we kleurverschil in de voegen zullen krijgen als we nu eerst deze muur doen en dan de anderen later.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

De juiste werkwijze is om meteen de wand die gereed is te voegen, dit om beschadigen te voorkomen.

Ook is het verstandiger om eerst de gehele wand te betegelen alvorens er iets aan te hangen, een radiator er voor hangen die warm is werkt niet makkelijk en geeft een ongelijke droging van de lijm als de radiator verwarmt.

Verstandiger is het om dan gebruik te maken van een andere manier van verwarmen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Kleur verschil in de voegen is nihil als je voor alle voegen hetzelfde product (fabrikant) gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je hebt al met al minder werk als je nu even de voegen achter de plaat en eventuele leidingen afmaakt (kan nooit veel werk zijn).
En als je dan toch bezig bent, kun je net zogoed de hele muur voegen.
Anders moet je later de radiator weer weghalen.
De kans dat de tegels eraf vallen is, als ze goed zijn verlijmd, erg klein.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Blij Voegen doe je niet alleen voor het oog, maar ook ivm vocht.