Wat is de beste manier om ramen geluidswerend te maken?

Ik woon in een uitgaansstraat en heb verschillende cafés recht tegenover mn kamer zitten. Zijn er mensen die tips hebben om de geluidsisolatie van mn kamer te verhogen?
Ik heb twee grote schuiframen van enkel glas.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8K

Antwoorden (4)

dubbele beglazing, of voorzetramen
12 jaar geleden
Een golf lucht die langskomt kan door het raam of de deur naar binnen komen en ongewenst geluid met zich meebrengen.
Kamers die geluid doorlaten door tocht kunnen bestreden worden door tochtstrippen op open plekken te plakken.

Door frames van vinyl te kopen of ramen met dubbelglas kan je ervoor zorgen dat het lawaai door het raam naar binnenkomt.

Wanneer er niet veel geld uitgegeven kan worden zijn gordijnen ook altijd nog een optie.
Neem dan een flinke dikke gordijnstof.
Bij zaken als de Kwantum maken ze je gordijnen vaak gratis op maat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zelf woon (enkel glas) ik ook tussen de shops ,studenten ,hangjongeren enz enz . ik ben er aan gewend , maar wat jou misschien kan helpen zijn dikke "velours"gordijnen,(kringloop) en voor het slapen gaan oordopjes.
als je er niet mee om kan gaan is het beter om een ander plekje te zoeken .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schuiframen hebben meestal onder en boven kieren, die moeten dicht, vooral die aan de bovenkant is lastig.

geluidswerendglas
http://www.arverreglashandel.nl/index.php?type=product&item=geluidswerendglas

Of zelf een complete muur van hout en glas die je iets voor je buitenmuur zet. (isoleert ook goed.)

Toegevoegd na 29 seconden:
zelf = zelfs

Toegevoegd na 1 minuut:
Met voor je buitenmuur, bedoel ik aan de binnenkant, dus in de kamer. Het kost dus wel wat ruimte.