Hoe noem je zo'n wens vlieger?

Het is een soort luchtballontje met een kaarsje erin die je dan kan aansteken. Zodat het geheel de lucht in vliegt. Ik kan echt niet meer op de naam komen.

Bedankt voor je antwoord!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Dreamflyer... www.dreamflyer.nl
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Bedoel je de chinese ballon?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chinese lantaarn of vliegende lantaarn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt het denk ik over Chinese lampionnen: http://www.youtube.com/watch?v=y7FOYFMXB6Q
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoiets heet gewoon een ufo ballon. Met oud en nieuw zie je ze in vuurwerkwinkeltjes ook wel als wensballon liggen.
Het is trouwens een aanmaakblokje wat eraan zit.
Voor 2 jaar terug was er nog enorme ophef over omdat het het luchtverkeer zou hinderen.
Ze zijn al te koop vanaf 5 euro.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Er is nog steeds ophef over die dingen. Ze kunnen hele huizen in de fik steken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en je haren..
Ik ken hem als ''wensballon''
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kapoentje wordt ook weleens als wensvlieger gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een brandbom....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk naar de film Red Cliff, dan zie je waar die balonnen voor dienen. In Azie worden ze overal gebruikt als onderdeel van een ritueel.