Ik wil verven ACHTER een radiator. Dat ding is 3 meter lang. Hoe ga ik dat doen?

Ik moet het alleen doen, En ben een vrouw ;) haha. Wie heeft tips voor mij? Hij is drie meter lang, en redelijk zwaar.
Het er erachter zwart, en wil het graag wit. Dus vandaar dat ik er zo ver mogelijk achter wil komen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.5K

Het beste antwoord

Het beste resultaat krijg je toch echt als je de radiator afkoppelt. Daarvoor moet eerst het cv systeem leeglopen en na het verven weer gevuld en ontlucht worden.

Voor iemand die 'marinahot' heet moet het toch niet zo heel moeilijk zijn om daar even hulp bij te krijgen lijkt me?
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe bedoel u?
paulus811
12 jaar geleden
katoen, wat is onduidelijk?

Andere antwoorden (6)

Met een bokkenpoot (haaks verfkwast).

http://nl.wikipedia.org/wiki/Bokkenpoot_(kwast)
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker duidelijke link, hier moet je zelf nog de pagina aanmaken. ;-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij is die pagina er anders wel gewoon.
Als er geen vensterbank boven hangt, is het al iets makkelijker. Doe op een steel een verfrollertje en verf zo achter de radiator. Hou een doekje met wat terpentine bij de hand zodat je meteen verf kunt afvegen die op de radiator komt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik moet mijn radiator ook verven. De hele kamer was zwart met roze. dus een hele klus!.. Maar ik ga het proberen. Dankje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo doe ik het ook altijd.... en waar je op deze manier niet kunt bereiken is meestal (gelukkig) ook buiten gezichtsveld. Wel de langste steel gebruiken die je kunt vinden uiteraard! En zo'n klein vachtrollertje, ik neem aan dat het om latexverf gaat.
3 meter lang, maar hoe hoog ongeveer en hoeveel ruimte achter de radiator?
Met een kleine roller met een lange steel/handvat kom je een heel eind.

Va zwart naar wit dus veel lagen.
Afkoppelen is dan een stuk makkelijker, zeker als je de radiator zelf ook nog wil gaan verver, want verven is lastig als je hem niet goed schoon krijgt, en meestal kan je daar nog lastiger bij.

Toegevoegd na 8 minuten:
Met een beetje geluk zijn de aan en afvoer van de radiator afsluitbaar en hoeft het systeem niet leeg.
De cv kan dan ook in gebruik blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt er aan of het een wafelradiator of een 'vlakke' radiator is.
Bij een vlakke een combinatie van een rollertje en een Lyons penseel.
Bij een wafelradiator alleen met een Lyons penseel.
Schilder zo ver / diep mogelijk als de ruimte en de 'inkijk' toelaat. Dat wat je van boven af niet ziet heeft geen zin en daar kom je waarschijnlijk ook niet of nauwelijks bij. Bovendien heb je bij de achterkant van een radiator het voordeel van schaduwwerking zodat het niet opvalt als de dekking niet 100% is.
Eventueel nevelen met een spuitbus en nadien bijwerken met de kwast is ook een mogelijkheid, maar dan moet je de omgeving wel voldoende af (kunnen) plakken in verband met de spuitnevel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gelukkig is dit een klusje wat je echt alleen kan doen, ook als je een vrouw bent.

Het mooiste resultaat zal je krijgen als je de radiator helemaal weg kan krijgen. Ik neem aan dat je bezoek niet achter de radiotor kijkt dus je zou niet alles hoeven te verfen afhankelijk hoe kieskeurig jezelf bent. Dus met een pot witte verf en een kwast kom je een heel eind. Ik zou een goed dekkende verf kopen. Als je dit niet ziet zitten is het misschien een optie om op markplaats een advertentie te zetten of op markplaats naar een klusser te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je al aan behang gedacht? Een rolletje zelfklevend behang, wit, erachter plakken. Nog een optie is om radiatorfolie achter de radiator tegen de muur te plakken: mij dunkt, 2 vliegen in 1 klap...