Is 7500 euro voldoende om mijn badkamer te laten verbouwen?

Het gaat om een badkamer van 3 bij 3,5.
Ik wil de badkamer geheel laten vernieuwen (incl nieuwe deur). Er zullen leidingen verlegd moeten worden. Het slopen van de tegels wil ik zelf doen. Hoef er geen high tech apparatuur in, een toilet, ligbad en wastafel (liefst duo). Heb ik aan 7500 genoeg voor een compleet nieuwe badkamer incl. loonkosten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
6.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo, Het hangt er vanaf wat er zoal gedaan moet worden in de badkamer. De ene verbouwing is de andere niet. Is de badkamer nog helemaal in tact, moeten er veel leidingen verlegt worden, komen er bijzondere dingen in. Sommige onderdelen zoals vloerverwarming, inbouwkranen, vergrotingen nemen meer tijd in beslag. De gemiddelde badkamer verbouwing ligt op €8000. Wij van AGZ badkamers en sanitair streeft ernaar om voor ieder budget een badkamer te realiseren. Kijk op https://www.agzbadkamers.nl/badkamer/kosten-badkamer-verbouwen/ voor meer informatie over kosten van de badkamer. Met vriendellijke groet, Andre Zwanenburg. AGZ badkamers en sanitair.

Het beste antwoord

Ja, als je slim inkoopt kun je met dit budget een prachtige badkamer laten maken. Met slim inkopen bedoel ik kijken naar aanbiedingen of zoeken op marktplaats naar restpartijen tegels en/of (ongebruikte) douchewanden.

Doe zoveel mogelijk zelf, maar laat doen wat je niet zelf goed kunt. Ga niet tegelen als je dat nog nooit gedaan hebt, want dat is echt een vak en vooral in een badkamer kan dat lastig zijn met alle hoekjes en onderdelen waar je rekening mee moet houden.

Maar zelf de oude badkamer slopen en zelf afvoeren kan je veel geld besparen.

Ook bouwmarkten hebben vaak prima spullen, het is echt niet alleen maar troep meer. Wacht op een actie dat je op alles 15 of 20% korting krijgt. Op dat soort bedragen scheelt dat enorm.

succes!
paulus811
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gezien de gestegen goudprijs zal er wel geen gouden kraan meer aan zitten. ;-) Nu doe en klus ik heel veel zelf maar dit bedrag moet toch ruim voldoende zijn? Verder een +1
paulus811
12 jaar geleden
Nou 'ruim' betwijfel ik. In een badkamer van 3x3,5 gaat al 50m2 aan tegels en die moeten er allemaal door een vakman opgeplakt worden. Ook het verleggen van de leidingen is werk voor een loodgieter. Vaak moeten de leidingen worden ingehakt of ingefreesd. Dan nog een badmeubel, douchewand, douchegarnituur en al het 'kleinmateriaal' als kit, lijm, stopcontacten, voegsel, verlichting. En er moet nog een nieuwe deur in, met glas en beslag kost dat ook zo'n 3 a 400 ongelakt. Dus hup goeie verf en kwasten kopen etc. 7500 lijkt heel veel, maar de kleinere dingen vergeet je vaak maar die zorgen er wel voor dat je makkelijk door je budget heen knalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt

Andere antwoorden (3)

het wordt krap, vraag offertes aan bij verschillende aannemers, er zijn er die willen dat je je sanitair bij een door hen gekozen winkel afneemt, maar ook die alleen de klus doen en jij voor het materiaal mag zorgen, dit is voordeliger, je kunt dan de materialen kopen bij bouwmarkten en goedkope sanitairwinkels zoals sani dump, laat duidelijk beschrijven wat de taak van de aannemer is en wat je zelf uit gaat voeren, controleer ook of de aannemer of klusjesman goed werk levert en te vertrouwen is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drepolli
12 jaar geleden
Haha ik wist niet dat Sanidump zo bekend was, het is namelijk eigendom van familie van mij :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat hebben ze goed gedaan dan, ik heb voor een koopje een prachtige badkamer en de kwaliteit is prima
Drepolli
12 jaar geleden
Leuk om te horen, maar goed als je weet waarom het zo goedkoop is krab je je ook wel achter je oren. Desalniettemin is hij niet duur nee.
Dat kan zeker,
het belangrijkste is dat je een goeie en niet te dure badkamerzetter/klusjesman weet te vinden.
Want daar zal het meeste geld naartoe gaan en beter een goedkope tegel die recht zit, dan een dure tegel die scheef zit.

Goed zoeken naar (rest) partijen, of handelaren die geen dure showroom hebben kan zomaar de helft schelen.

Ook op veilingsite's zijn soms kansen. (let wel op met beiden en de veilingkosten, soms is het in een winkel met garatie zelfs goedkoper)
http://www.bva-auctions.com/auction/current
En zeker weten dat je genoeg tegels koopt, achteraf bijkopen kan niet. (beter iets teveel dus, want er breken ook wel eens tegels)

Waar je mee kan beginnen is met een materiaallijst opstellen. Dan weet je wat je over hebt voor arbeidsloon.

Toegevoegd na 49 seconden:
let wel op met beiden = let wel op met bieden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben er ook van overtuigd dat het kan.
heb zelf een aantal jaar geleden mijn badkamer gedaan.
alles
tegels, meubels bad toilet, inbouwspots plafond, zelfs andere verwarming en leidingen die omgezet moesten worden.
denk dat ik aan de 6000 zat, max.

natuurlijk ligt het wel aan hoe groot je badkamer is en je wensen.
oh...en ik heb het zwart laten doen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
;) tis idd een plaatje geworden;)