Doorzichtig plakband langs de randen en om de hoekjes plakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan ook met gekleurd plakband, maar toch een +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja zou ook kunnen maar ik vind doorzichtig mooier omdat het dan niet opvalt :)

Andere antwoorden (8)

Door inderdaad de randjes van tape of plakband te voorzien. En door ze niet in je tas te proppen. En door er niet te veel op te tekenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door er niet mee te gooien en ze in een degelijke, stevige tas te stoppen.
En dan ook niet met die tas vol boeken gaan gooien natuurlijk.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het zal wel geen optie zijn, maar als je die boeken netjes in de kast zet, en daar laat staan, blijven ze ook lang heel.

Toegevoegd na 5 minuten:
Gebruik degelijke bladwijzers.
Stop er dus geen balpen als bladwijzer tussen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij de bruna kun je ook rekbare kaften van stof kopen. Deze zijn niet heel goedkoop, maar kun je wel makkelijk om bijna elk formaat boek heen doen. Je kunt ook maar een paar kaften kopen, en voor de les deze om je boeken heen doen. Zo heb je stevige kaften van goede kwaliteit, en ook nog eens minder kaftwerk voor het begin van het jaar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stevig kaftpapier is het halve werk , en de manier van omgaan met je boeken.
Succes met de studie en de boeken.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt, vroeger had je van dat hele dikke bruin-rode (onder andere) dikke kaftpapier. Saai, maar je zou eventueel nog een ander leuk papiertje er om heen kunnen doen, zo heb je dubbele bescherming. En het plakband op de hoeken, en om slag (eventueel ook de randen).
Stevig kaftpapier gebruiken, en niet iets met een schattig patroontje - dat is, hoewel veel verkocht, meestal kwaliteit kadopapier, en waardeloos voor je boeken. Goed kaftpapier heb je in bruin, blauw, groen en terra (zo uit mijn hoofd) en kun je opleuken of daarna alsnog met kadopapier kaften.

Wil je echt stevig, dan kun je ze daarna nog plastificeren met boeklon (plakplastic). of gewoon niet-plakkend plastic zoals ze dat in Duitsland gebruiken.

Wil je het helemaal stevig, werk dan de hoeken van de omslag en de bovenkant en onderkant van de rug af met een reepje stevig (katoenen) plakband of ducked tape. Als je dan vevolgens een beetje normaal en voorzichtig met je boeken omgaat, kan er eigenlijk niks mee gebeuren.

Wat ik altijd doe met boeken met een slappe kaft is een dun plaatje karton (cornflakespak oid) op maat van de kaft meekaften, zodat de kaften stevig blijven. ((Hier moeten we zelf de schoolboeken kopen en weer verkopen, dus wel de moeite waard. Bovendien werkt het prettiger).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voorzichtig zijn. En dan bedoel ik niet ermee gooien of wild op je tafel leggen. En gewoon rustig uit je ras halen. niet in je kluisje laten maar thuis een netjes plekje geven in je kast of iets anders. En netjes inpakken. Niet zomaar in je tas gooien. Hopelijk helpt dit
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik deed, is ze zo min mogelijk gebruiken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toch wel gehaald hoor....Mischien niet het beste idee.
Van oud karton (bijvoorbeeld een stevig soeppak of stevige pizzadoos) knip je driehoekjes die je aan de twee korte kanten aan elkaar plakt met plakband. Dan schuif je het over de hoeken heen. Vervolgens kaft je het boek en doe je plakband op de hoeken, maar ook over de rug van het boek, desnoods ook met een extra kartonnetje aan beide uiteinden.