Er blijft na regen water op mijn balkon staan, deze is van beton. Het water zakt daarna langzaam in het beton. Is dat erg?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
22.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Komt het er dan aan de onderkant weer uit?
Ik denk eerder dat het langzaam verdampt. Water in beton is vooral gevaarlijk als het gaat vriezen, want dan vriest je beton kapot, aangezien water uitzet als het bevriest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoeveel water blijft er staan?
het maakt nogal uit of het op 1mm gaat of om 10cm.

Antwoorden (8)

Is op zich niet erg. Als er geen afvoer is en je wilt niet dat er water blijft staan kun je het opdweilen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als het echt er in trekt is dat zeker erg, wanneer het interne betonijzer gaat roesten krijg je beton-rot dit verzwakt je balkon. wanneer het water bevriest zal dit ook het beton kapot drukken.
maar ik denk zelf eerder dat het water gewoon verdampt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Normaal is er een regenwaterafvoer. Is die verstopt of loopt het water er niet naar toe?
Ontstoppen is zelf te doen.
Als het water niet wegloopt om andere redenen, bijv. als er onvoldoende afschot is, dan dient er een bouwtechnisch onderzoek plaats te vinden naar oorzaak en oplossing.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op elk balkon zit een afvoer .maak die schoon.en je heb er geen last van .en water kan niet in het beton zakken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het enkel beton is er voorlopig geen probleem. Als je later een terrasvloer wilt plaatsen zal u wel een afvoer moeten voorzien want anders komt het water tussen de vloer en het beton waardoor tijdens de winter het vervroren water uw vloer zal opduwen, en dus breken, door uitzetting.
Wat u wel kan doen is een gleuf slijpen naar een lager gelegen deel. +/- 1cm breedte is voldoende, maar wel proper houden want ook het vuil zal zich daar verzamelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
HEt zakt niet in het beton hoor het droogt gewoon op.

Als er geen afvoer is zal je moeten dweilen, is er een afvoer kijk of hij niet verstopt zit.
Gaat het water niet naar de afvoer overweeg een klein laagje beton erop te smeren en deze met afschot naar de afvoer te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals wyker en Etab al geschreven hebben kan water niet in beton zakken. Ik kan me wel in jou probleem verplaatsen als je net als ik vroeger dacht dat water niet snel verdampt het gaat veel sneller dan je denkt vandaar de veronderstelling dat het in et beton zakt. Tenzij er inderdaad scheuren in het beton zitten dan moet je direct de woningstichting of aannemer bellen want verrot betonijzer wil je niet in een balkon hebben. veel succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals in vorige antwoorden staat. Normaal gesproken moet er ergens een afvoer zitten, misschien gaatje verstopt?
Als er scheuren in zitten, pas op voor betonrot.
Ik zou voor alle zekerheid een coating erop schilderen, meerdere lagen. mocht er geen afvoer zitten, met een diamantboor rond 15 m/m een gat boren, daar waar het water blijft staan, uiteraard boren voor de coating aangebracht word./