hoe kan ik het beste kabelgoten dichtmaken in een muur?

ik wil zelf de goten afdichten (stuccen), maar ben bang dat het niet goed vast komt te zitten
voor een klusjesman is dit net niet interessant genoeg, en ik heb zelf genoeg tijd.

Albastine heb ik in mijn vorige huis al eens gebruikt, maar dat schuurde niet zo lekker, en bleef niet zo goed zitten.
Ik had wat gehoord over betonlijn, wat zijn jullie ervaringen ?heb ik de gaten trouwens te "nauw" gemaakt, of kan dit wel ?
langs de bovenkant is er ruimte voor 5 mm.

bedankt !

Toegevoegd na 5 minuten:
oh trouwens het is geen betonnen muur, er zitten 2 stuclagen, wat zandachtig spul, en dan bakstenen achter.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

plastic hecht niet met stuc, gaat scheuren of barsten.
goot moet vast geplugd worden, mag niet meer bewegen.
met betonkontakt of stucprimer insmeren en 24 uur drogen.wel alles in het gat insmeren.
stukje stucgaas over de goot als een W
eerst volzetten met stuc dan het gaas erin drukken als een W, gladstrijken met geelband, iets voller erop zetten en na 60 min. glad stuccen.
blijft het bol staan, gewoon water gebruiken en glad stuccen.
wel je stucmes schuin houden en hard drukken met een snelle zwaaibeweging
laten drogen 1 dag en de volgende dag wijd gladschuren met fijn schuurpapier.
lange halen en liefst een blokje met schuurpapier erom heen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De kabelgoten moet wel goed vast zitten. Als ze kunnen bewegen gaat het niet lukken. Maar als ze goed vast zitten kun je met roodband of goudband de boel afsmeren.
12 jaar geleden
kun je gewoon dicht stucen met knauf
is in alle bouwmarkten te koop
voor de stevigheid kun je er nog stucgaas er op plakken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het meeste resultaat met adex of kalkmortel,verkrijgbaar bij
bouwbedrijven.goot eerst vastzetten.