Hoe krijg ik een beschilderde achterwand van een keuken glad?

De muur is eerst geverfd met grondverf en daarna met hoogglansverf. Je ziet echter nog onregelmatigheden. Moet die hele muur nu weer kaal geschuurd worden of is er een andere manier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Schuur de hele achterwand zorgvuldig totdat deze volledig gematteerd is. Daar waar er (lichte) onregelmatigheden zijn breng je één of twee lagen lakplamuur aan en schuurt deze na droging glad. De geplamuurde plekken werk je voor met grondverf en vervolgens schilder of rol je de achterwand weer twee maal af. Schuur na iedere laag licht en bij voorkeur met een steeds fijnere schuurkorrel. (b.v. 180 - 240)
Ik weet niet wat je gebruikt maar:
-een terpentineverdunbare verf vloeit beter dan een acrylverf (water)
-zijdeglans lijkt strakker dan hoogglans, omdat hoogglans meer licht reflecteert (spiegelt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
geheel eens met dit antwoord. Echter kijk uit, voor iemand met niet zo veel verf/schuur/plamuur ervaring is dit geen simpele klus al is het hier prima beschreven. Ik zou in dat geval ook kiezen voor mat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal met je eens.
Mijn gedachten gaan o.a. ook uit naar geschilderde panelen van MDF op maat, maar dat is de vraag niet...vandaar.

Andere antwoorden (1)

Zie ook mijn opmerking bij het andere antwoord. Ik weet niet of je daarnaar zoekt maar een alternatief voor zelf die verf opknappen is natuurlijk de wand bekleden, met tegels of panelen of (kunst) schroten ed.
Allemaal verkrijgbaar bij doe-het-zelf winkels zoals gamma, praxis ed