Waarom draait een tuinslang altijd de verkeerde kant op als het oprolt?

Als ik een tuinslang rolt over mijn arm maakt hij altijd een knik de andere kant op, als ik de rol dan draait gaat het weer andersom de verkeerde kant op, hoe kan dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Voor elke lus die je over je arm maakt tordeer je de slang ook een slag. Dit geldt zowel linksom als rechtsom. Een betere methode van oprollen is: lussen los hangend in 1 hand houden, met duim en wijsvinger van de andere hand de slang torderen zodat elke lus niet in een 8-vorm knikt. Het is de methode die je ook op een zeilschool leert voor het opschieten van een schoot, tevens de manier die theatertechnici gebruiken bij het oprollen van kabels.