Is het mogelijke om bv een sauna in een blokhut te bouwen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe dacht je dan dat die Finnen dat doen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alles kan, zelfs een oorlog in afganistan.

Het beste antwoord

Beste Arn,

Ik zou dat niet doen, je krijgt dan nl problemen om je sauna goed warm te stoken, mn in de winter. Een kennis van mij heeft een binnensauna in een blokhut geplaatst, blokhut goed geisoleerd, krijgt nu de sauna toch niet goed warm gestookt.

Ik heb zelf een buitensauna van Nordisch Fichte (70 mm) werkt perfect. Afgelopen vorstperiode was een goede test. Ondervloertje gestort, daarop vloerplaten. Voor nog betere isolatie van onderaf had ik achteraf tempex platen moeten meestorten.

Wel wat duurder, maar voor de echte sauna-ervaring de moeite waard!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Jahoor! Het liefst van licht (vuren)hout. Alles goed isoleren. Ingeval van electrische sauna de installatie goed gezekerd en geaard aan (laten) leggen! Lekkerrrrrrrrr hoor!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
geen probleem, google eens op finse kota. Werkt prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Let wel op een goede vocht regulator
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor , gaat prima heb zelf jaren geleden sauna gebouwd van vuren balkhout 7x17cm incl veer en groef voor water afvoer, geisoleerde houten vloer en dak ,binnenwerks 2.20m hoogte 2.40m dit alles verwarmd met een houtgestookte potkachel met daarop een zelf gelaste ijzeren pan met lavastenen voor het opgietritueel.
je moet niet gaan knoeien met electra voor verlichting maar gebruik gewoon grote waxine kaarsjes ,krijg je een mooie sfeer van!
als je een uurtje goed doorstookt en in de winter iets langer haal je zo de 80 graden (is voor ons voldoende)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het ligt eraan op welke wijze je de sauna gaat verwarmen. Als het elctr. moet zou ik er vanaf zien. Maar met een hout of kolen gestookte kachel is het goed te doen.

Wel voldoende isoleren natuurlijk.