Hoe vaak moet je een kitrand van douche vervangen?

Dan bedoel ik kitrand tussen tegels in douche gedeelte.
Dit om lekkage te VOORKOMEN.
Douche is op boven verdieping.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
26.2K

Het beste antwoord

Laat het eens in de 5 jaar door een professioneel kitbedrijf vervangen.
Heel snel klaar en garantie dat je beslist geen lekkage krijgt is wel een heel goed gevoel!
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
axewood
een jaar geleden
"Heel snel klaar" is natuurlijk volledig afhankelijk van de hoeveelheid en hoe gekit is. "Garantie dat je beslist geen lekkage krijgt" is natuurlijk onzin. Die kan NIEMAND geven.

Andere antwoorden (3)

Je ziet vanzelf wel dat de kitrand loslaat of broos is geworden. Dan pas vernieuw je hem lijkt mij. Je gaat niet standaard om de zoveel jaar een kitrand vernieuwen. Zo'n kitrand gaat ook heel lang mee als die goed gekit is. Maar heb je een oud huis en vertrouw je het niet.. gewoon opnieuw (laten) kitten dan. Dan slaap jij weer met een gerust hart!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kitwerk is grotendeels onderhoudsvrij. Sanitair kit gaat vaak na enkele jaren toch zwarte pitten vertonen omdat het schimmelwerende middel is uitgewerkt. Is het kitwerk poreus dan zo snel mogelijk vervangen, goed in de gaten houden dus, wil je het droog houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met de kit van vroeger, eens in de 5 jaar. Als je een kit gebruikt op polyurethaan basis is eenmaal aanbrengen voldoende voor een zeer lange tijd.