Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

kan je hard-plastieken golfplaten voor op het dak vastmaken met nagels?

Ik heb golfplaten op rol gekocht, en daarbij iets speciaals om ze vast te zetten. Een soort profieltje met een boog, die je dan naargelang de vorm vast kan maken.
Maar het rare is : in die profieltjes zitten gaten en daarbij worden nagels geleverd. Nu vrees ik toch dat - als ik een nagel door die golfplaat klop - er kans is op barsten of scheuren.
Of kan je dergelijke harde plastieken platen toch met nagels bevestigen? Zo nee... hoe dan wel?

11 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kan nooit goed komen, de minste wind en uw plaat breekt omdat die niet over voldoende oppervlakte is gefixeerd, bovendien is dit niet waterdicht.
Er bestaan houtdraadbouten speciaal voor die toepassing.
In bron een handleiding voor de plaatsing van golfplaten, voor de bevestiging zie pag 14 en verder.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
ondertussen zijn ze bevestigd, dank zij uw tips (link) is het zeer goed gelukt!
bedankt!

Andere antwoorden (1)

Je kunt gaatjes boren met de boormachine. Het plastic gaat niet scheuren. Plaats de nagels op de bovenkant van de golf, anders kan het water door het gaatje lekken als het stilstaat, en de nagel gaat eerder roesten als hij onderaan zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding