wanneer gebruik je glasvezelbehang?

Ik weet dat je het het best bij nieuwbouw op de betonwanden moet doen ivm eventuele scheurvorming, maar hoe zit dat bij de niet dragende binnenwanden van kalkzandsteen, gibo ect?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.1K

Antwoorden (3)

kalkzandsteen kan ook scheuren. dus hier kun je het best ook glasvezelbehang gebruiken.

Heeft bovendien nog andere voordelen; snel aan te brengen, overschilderbaar en makkelijk te verwijderen.
AlphaLimaSierra
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe dan? Met die stoommachines en afwasmiddel etc blijf je uren klungelen voor een klein kamertje..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@rjs88: Als jij ooit nog eens behang moet verwijderen gebruik dan eens behangafweek van Perfax (Henkel)
Geweldig!
itsme
12 jaar geleden
glasvezelbehang is niet zo gemakkelijk te verwijderen. De lijmlaag krijg je veel moeilijker opgelost omdat de glasvezelbehang vaak is geschilderd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Glasweefselbehang makkelijk te verwijderen ???
Vergeet het maar.Je kunt meteen de muur (laten) stucken.
Je gebruikt glasvezelbehang op een muur die oneffen is of die scheuren vertoont of zal gaan vertonen. Dat kan omdat het glasvezelbehang een reeks aan positieve eigenschappen heeft, het is o.a. sterk en kan daarom scheuren overbruggen. Bovendien kan je het (meermalen) overschilderen.
itsme
12 jaar geleden
Dat hoeft niet persë in nieuwbouw,waarom?Nergens voor nodig als je dat niet wilt.Je kunt het in principe over elke vaste ondergrond plakken of dat nu gibo blokken zijn of over triplex.Als je die gele perfax emmers neemt met die witte pasta lijm plakt het overal op.Het hoeft niet alleen gebruikt te worden voor scheuren maar er zijn ook een andere functie zoals voor decoratie.Op de site van Intervoss staan diverse motieven.En geef eerlijk toe dat is toch even mooier dan een gladde getexte muur?