Kan ik mijn rubberen zolen repareren?

Ik heb mooie bontlaarzen met rubberen zolen. Ze zijn afgelopen winter echter een beetje gaan scheuren waardoor de schoen niet meer waterdicht is. Kan ik dit zelf repareren?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
18.1K

Antwoorden (4)

Je kunt het zeker proberen. Bijvoorbeeld met:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie schoenen met scheurende zool. Neem secondenlijm ( gel ), buig de schoen flink open, spuit de scheur vol, met een tissue de restlijm weg vegen en de lijm uren laten werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je gaat lijmen, let er dan wel op dat je geen lijm gebruikt die hard wordt, want deze gaat breken. Je moet dus een flexibel blijvende lijm of kit gebruiken.
Eeen andere methode is de scheuren dichtsmelten met een soldeerbout.
jc54
12 jaar geleden
Als het mooie bontlaarzen zijn (echt of nep???) Dan zou ik toch even naar de schoenmaker gaan.

Die weet het het beste. Laat hem een oordeel vellen.
Zo duur zal dat toch niet zijn? Je kan altijd eerst om een prijsopgave vragen. Daarnaast, als het te duur is, kan je het altijd nog zelf doen.

Omdat je aangeeft dat het mooie laarzen zijn, zou ik er zelf niet mee gaan "prutsen". Zonde van je mooie laarzen.