hoe krijg ik een vloerverwarmingsslang van 100m, rond 16mm, door een drainageslang van 100m, rond 80mm?

Doorheen zuigen gaat niet; de drainageslang is geperforeerd

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Stuk lood of iets anders zwaars aan het begin van de slang vastmaken en erdoorheen duwen terwijl je zo veel mogelijk gebruikmaakt van de zwaartekracht. Stukje bij beetje dus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

een trekveer door de drainage trekken, deze vervolgens vastmaken aan de vloerverwarmingsslang en dan de trekveer er weer uittrekken. Met een beetje geluk lijkt me dat geen probleem. Een slang van 16mm omtrek past makkelijk door een slang met een 80mm omtrek.
paulus811
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
ik denk dat je die nylon dingen wel een aantal keren kunt verlengen tot je uiteindelijk 100 mtr hebt. Maar één trekveer van 100 mtr bestaat inderdaad niet (denk ik, ben er niet eerder naar op zoek geweest)
Misschien een idee om er een speelgoedautotje (op batterijen) er door heen laten rijden, met een draadje eraan verbonden. Je had vroeger dergelijke kleine autotjes die
wanneer ze omvielen, automatisch weer rechtop kwamen en verder reden.

Misschien een belachelijk idee. Weet er misschien iemand dergelijke autotjes te koop ?