Traphekje en kat?

Onze kleine jongen gaat alle kanten op in huis en het is nu tijd voor traphekjes. Bij de trap beneden, boven en de zoldertrap. Wij hebben een huis met drie verdiepingen en ook een kat die op al die verdiepingen z'n plekjes heeft. Maar als we die traphekjes plaatsen kan ook onze kat natuurlijk niet meer naar boven of beneden en dat is niet de bedoeling. Wie heeft er de tip zodat ons zoontje veilig is en blijft en onze kat alsnog het hele huis tot zijn beschikking heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.7K

Het beste antwoord

Heb even gegoogled voor je. Mischien is dit een goed idee?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ziet eruit als een 1 wegs ding dus dan kan de kat niet terug. Toch goed gevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja soms ontbreekt het bij mij aan technisch inzicht:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maakt niet uit, zo technisch ben ik ook niet, toch een + ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou zeg! Nooit geweten dat zoiets bestond!! Top! Dankje voor je moeite!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het wel een goeie oplossing en het lijkt mij sterk dat het kattenluikje maar aan één kant open kan want dan zou de kat er alleen maar aan één kant doorheen kunnen.
Ik las op site dat je het luikje kunt vastzetten door de onderste lipjes vast te zetten als dit nodig is dus als ik de foto zie,heb ik een vermoeden dat je de lipjes eraf kunt halen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lees alleen net bij de disclamer dat het eigenlijk geen hekje voor kinderen is. Is volgens de richtlijnen te hoog en dus krijgt hij geen officieel keurmerk als zijnde kinderhekje maar in de praktijk gebruikt met hem er wel voor. Toch netjes dat ze dat er wel even bijzetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zal wel zijn om aanklachten te voorkomen als er iets misgaat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het luikje lijkt mij ook groot genoeg voor zo'n peuter, dus gevaarlijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat valt wel mee want de maten van het luikje zijn
Hoogte: 26.5 cm
Breedte: 17.5 cm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gaat dan idd niet lukken!

Andere antwoorden (6)

Een traphekje met grote gaten waar de kat tussendoor kan of iets over het traphekje leggen waar de kat in kan klimmen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Traphekjes hebben vrij standaard maten en wij hebben een reus van een kat van 9 kilo! Wil ook niet dat ie vast komt te zitten of iets dergelijks.
ronron1212
12 jaar geleden
Die komt echt niet snel vast te zitten hoor daar let hij wel op
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Das een flinke kat... En anders misschien een soort 'kattenvakje' zagen uit het traphekje (als dat eigenlijk wel mogelijk is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij is ook een reus, maar geen dikke kat, hij is gewoon heel lang en groot en hoog. Met een vakje uitzagen zou misschien mijn zoontje weer met z'n bolletje kunnen komen vast te zitten. Als hij de kat er doorheen ziet gaan en denkt; hee dat kan ik ook....?!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de kans dat je zoontje dat denkt is vrij groot... maar je kat is te breed voor tussen de spijltjes?
Toen ik kleine kinderen had, had ik ook poezen en een kater. Het was nooit een probleem, de een ging eroverheen en de ander wurmde zich er door. Een kat bedenkt zelf wel iets.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onze katten hebben nooit problemen gehad met de traphekjes.
ze sprongen er gewoon overheen en zijn ook nooit te pletter gevallen.
buiten klimmen ze ook in bomen, op daken en schuttingen.
gewoon ophangen dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Koop ouderwetse houten traphekjes en zaag van 2 spijlen aan de onderkant 'n stukje af zodat je kat er net tussendoor kan lopen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hang het traphekje wat hoger van de grond zodat de kat er onder door kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook het bevestigingsstuk aan de muur met een houten blokje ertussen aan de muur bevestigen zo heb je aan een van de zijkanten een wat grotere opening waar de kat tussendoor kan.
(moet je wel een traphekje hebben dat in de breedte verstelbaar is natuurlijk)