Wat zijn de drie RVS voorwerpen op bijgaande foto met verende pennen? De sterkte van de veer is in te stellen.

Gevonden bij oude spullen van overleden oom. Het zijn drie RVS dingen met eraan verende pennen. De sterkte van de veer is in te stellen dmv de draaiknop op einde.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (3)

Weegschalen,althans daar moet je wat aanhangen,vaak wegen ze hier vis mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit zijn mooie oude veerdrukmeters, ook wel 'veerwegers' genoemd.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe werkt dat dan?
Steek je ze ergens in?
anneliez
12 jaar geleden
http://www.actw.nl/images/Wat%20is%20nieuw/z.07644fc6983b177725f762e1e68b5a00.jpg klopt
Amadea
12 jaar geleden
Het heeft volgens http://www.actw.nl/Telefoonmuseum/Nieuw%202007.htm met telefonie te maken. Maar hoe?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
Escape heeft het goeie antwoord het zijn veerdrukmeters
gebruikt om bv de druk van een klein loopwiel (drukrol of rubber wieltje)tegen een as te meten
Werd ook wel gebruikt bij controle van bandrecorders cassettedecks ed
Op het moment dat de drukrol de as raakte moest je m aflezen en dan kijken of dat met opgegeven specificaties klopte (het meet dus de druk van iets tegen wat anders)