wat is de beste plek om een nectarine te kweken ?

ik ben gek op zaadjes in een potje stoppen en kijken wat er uit komt. dit heb ik al met meerdere planten gedaan. nu wou ik het gaan proberen met een nectarine pitje. nu is mijn vraag waar ik de pot met het pitje het beste neer kan zetten in mijn kamer, want mijn kamer is heel erg zonnig. voor sommige planten té. ik twijfel nu of wat ik het beste kan doen. in de volle felle middagzon of iets minder en juist de ochtend/avond zon

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.3K

Antwoorden (3)

In de tuin, want nectarines groeien aan een boom!

Toegevoegd na 2 minuten:
En als het al gaat groeien wordt het dus een boom en die past maar even in een pot. Dus als je hem niet kunt verpoten naar je tuin heeft het geen zin.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vijl de pit op een plekje af, zodat daar gemakkelijk het water kan binnendringen. Stop de pit onder de (vochtige) grond. Als het plantje ca.10 cm groot is, kan men hem verpotten in een grotere pot. Zet de plant niet in direct zonlicht. Het liefst in een minikasje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De beste plek is zuid Europa!
En dan ook nog eens buiten.
Niet in een huiskamer, dat wordt echt niets.
En hoe meer zon hoe beter.
Voordat de zon in je kamer komt, is het voor de plant zelf, veel te donker, daarna fel zonlicht van een kant en daarna weer te donker.
Met een beetje geluk komt de pit misschien wel uit en zal even groeien en daarna over en uit, het kan gewoon niet, dan zou je een kas moeten hebben met dus veel meer licht en vooral licht van boven.