Kan lekkage ontstaan door zware regenslag tegen kozijnen?

Bij het regen/stormachtige weer gister is er bij ons lekkage ontstaan in de slaapkamer. Onze slaapkamer (benedenverdieping) heeft een hoog schuin dak dat begint onder het raamkozijn van een slaapkamer op de eerste verdieping en schuin naar beneden afloopt. We dachten eerst dat de regen onder de dakpannen sloeg waarop we het dak hebben afgedekt met zeil. Toch bleef het water onze slaapkamer binnenstromen (een straal onder het raamkozijn , langs de hoogste muur in de slaapkamer).
Wij denken dat dit misschien is gekomen doordat de regen langs de zijkanten van het kozijn naar binnen is geslagen en door de ruimte tussen de muren naar beneden is getrokken met gevolg lekkage.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.2K

Het beste antwoord

Wij hadden soort gelijk probleem bij ons huurhuis.
Bel de woonstichting en leg probleem uit.
Bij ons bleek (vanwege bouwjaar 1950) dat er geen lood op de kozijnen zat maar dakleer en dat was half vergaan en gescheurd.
Door veel regen trekt het vocht in de stenen en vormen druppels aan de binnen kant die op kozijn vallen en zo naar binnen komen via kleine openingen.
Bij ons kwam het met bakken naar binnen zetten, ze hebben nu stuk muur eruit gehaald, lood geplaatst en muur opnieuw gemetseld en nu is ie weer waterdicht.