Hoe met 500euro m'n huis n andere "look" te geven?

Heb al wat woontijdschriften gekocht maar kom er maar niet uit. Kverf zelf rustig n muurtje etc. De bedoeling is dat het er rustig en "chic" uitziet. Alle tips welkom thanks!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bij de action hebben ze leuke accessoires, maar ook erg goede verf!! Ral9010 is een populaire kleur, offwhite, die er sjiek uitziet. Kies voor 1 stijl, die je door laat lopen in elk vertrek, anders wordt het rommelig.

Het beste antwoord

Ga eens naar de kringloopwinkel daar kun je voor een paar euro leuke accesoires vinden.
En een likje verf op de muren doet ook wonderen.
Geef je kussentjes op de bank een nieuw hoesje en je bijna een compleet nieuw huis voor 200 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 maar ehh...hoe weet jij nou weer dat ik kussentjes op m'n bank heb ))))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niet doorvertellen maar ik ben de broer van jomanda
ik krijg dat door haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ahh zo..van gene zijde dus. Nee nee kzeg nx hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks!

Andere antwoorden (5)

Ikea doet wonderen :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het helemaal met Werk eens.

Ik weet niet waar je woont, maar in Utrecht heb je een enorme kringloopwinkel. Je hebt daar vanalles. De eerste keer dat ik hier liep viel mijn mond echt open, zo groot was het.

Als je een beetje handig bent, dan kan je de meubels een beetje opknappen, een ander kleurtje geven etc.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 wij hebben er ook hier in limburg!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah gaaf!
Nou het fijne is dat je best veel met weinig kan :-) En ik heb het geluk dat mijn vriendin extreem handig is. Heeft laatst nog mijn bureau en kastje zwart gelakt. Wauw!
Wat heb je nodig?
Ik heb in een 2e hands winkel lampen gekocht voor nog geen 30 euro 6 stuks,helemaal bekleed en geschilderd.

Als je al lampen hebt,schilders of bekleed ze met mooie zijde gordijnstof ( zit vaak een mooie bewerking in ) die koop je op de markt voor nog geen 5 euro de meter.
Met 10 meter kom je een heel eind.

Crème kleuren geven rust en maakt chic.

Bekleed je bank met lichte zijde stof,of maak er een hoes overheen,maak mooie kleuren kussen ,dat kan allemaal van de zelfde stof zijn.

Kleuren doen erg veel in een huis.
Mijn huis is helemaal wit bewust zo geschilderd voor de rust,de rest is met kleuren die dan mooier uitkomen.
succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk 's avonds rond half 6 eens naar SBS6, daar komt een engels programma waar ze in een uur een heel huis onderhanden nemen. Niet dat jij het zo vlug moet doen, maar ik verbaas me dikwijls over de leuke en goedkope ideetjes die je daar opdoet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 goed hé? Kijk k altijd naar,je weet niet wat je ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja en dan lekker tegen mijn man in, omdat hij zegt dat dat nooit kan in zo korte tijd.
Chic zit vaak in rustig kleurgebruik met een paar accenten.
Kies voor kwaliteit ipv kwantiteit. Dus liever weinig mooie dingen dan veel prullaria.
Zorg voor eenheid. Wat bij elkaar hoort moet ook bij elkaar passen, in kleur en(of) vorm. Heb je bijvoorbeeld verschillende stoelen? Zorg dan dat ze dezelfde kleur hebben.

Clusteren oogt rustiger. Zet liever 5 vazen bij elkaar dan verspreid over de ruimte. Zorg dan wel weer dan ze dezelfde kleur(en) hebben bijvoorbeeld.

En heel belangrijk: opruimen! Alles wat achter gesloten deurtjes kan maakt de ruimte rustiger.

Wat helpt is plaatjes uitscheuren van wat je mooi vindt en op een groot vel plakken zodat je een 'moodboard' krijgt. Als het vel vol is dan kan je kijken welke kleuren het meeste voorkomen, en welke stijl je voorkeur heeft. En daar kies je dan je kleur & stijl uit.

En inderdaad woontijdschriften, maar ook tv-programma's (Eigen Huis & Tuin etc.) kunnen een hoop simpele en geldbesparende make-over tips opleveren.

Met behang op een kast, nieuwe stof op je bank, andere schilderijen aan de muur, grote plant in grote pot op de vloer, nieuwe kleur op de muur, ander vloerkleed, ronde ipv vierkante tafel etc. kom je al een heel eind.

En probeer gewoon iets. Als je wil weten hoe een groen vloerkleed staat leg je een groen badlaken neer. Gewoon voor het idee. Of je neemt een foto en kleurt de gordijnen anders. of ruil of leen van een vriend(in) om te kijken hoe het staat.

Veel plezier en succes!