Douchekop zakt naar beneden; hoe oplossen?

Zie foto's: het rubbertje zit blijkbaar niet strak genoeg meer om de douchekop hoog te houden, zakt telkens naar beneden.
Dat ding is een jaar oud! Tips iemand?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
25K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wij wonen in een huur huis en als wij zon probleem hebben kunnen we dit gewoon opgeven bij de woningstichting...
ronron1212
9 jaar geleden
Dat moet je zelf regelen dat doet de woningbouw niet.
ronron1212
9 jaar geleden
Heb je de knop aan de linkerkant al strak aangedraaid?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
hoort de stang bij dat schuifding?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik kan me herinneren dat ik dat ook eens heb gehad, maar ik kan me niet meer herinneren wat de reden was en hoe ik het heb opgelost. De knop die je moet aandraaien drukt tegen een zadelstukje dat tegen de stang klemt. Nu lijkt het erop dat of de schroefdraad van je knop niet lang genoeg is of dat het zadelstukje te kort is. Kun je daar geen ring tussen zetten of zo?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
- Gaat niet om een huurhuis.
- Knop is strakgedraaid
- Stang hoort erbij
Het was altijd goed, maar nu 'lam' of teveel ruimte, waardoor het zaakje naar beneden zakt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bekend probleem.Ik had het ook met een vrij nieuwe douchekop. Ik heb toen een nieuwe douchekop gekregen van mijn woningbouwvereniging. Ik denk dus dat er niets anders op zit dan een nieuwe te kopen.
Ronron1212 het hangt van de huisbaas af wat hij wel en wat hij niet vergoed. Een woningbouwvereniging stelt zelf de regels hiervoor op.
ronron1212
9 jaar geleden
mevrouwvande er zijn daar vaste regels voor als jou woningbouw vereniging dit vergoed heb je een uitzondering te pakken.
ronron1212
9 jaar geleden
mevrouwvande zie hier eens
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huurwoning/onderhoud-huurwoning
Utrecht
9 jaar geleden
Ik heb dit ook maar vooral omdat ik een grote en dus zware douchekop heb.
Makkelijk op te lossen door de kop een kwart slag te draaien (dus van de glijstang af).

Het beste antwoord

Kijk of je nog garantie hebt, sowieso terug naar de winkel en vragen of zij een oplossing kunnen bieden. Kunnen zij dit niet, dan aan de fabrikant deze vraag stellen. Je mag van zo'n apparaat wel langer genot verwachten. Kan dit niet? Dan kun je waarschijnlijk een nieuwe douchekophouder bestellen. Let er wel op dat je dit van hetzelfde merk besteld en hetzelfde type.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

hoi,

je kunt hem misschien met een touwtje hoog houwen of met tape.
waarschijnlijk is het rubbertje die er in zit int strak genoeg {meer}.

gr.naira
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Touwtje of tape is geen optie... we hebben net een verbouwde badkamer en dat ziet er toch niet uit!
Zo te zien zit er een draaiknop om om hem vast te zetten.
Heb je die wel gebruikt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De douchekophouder even helemaal van de stang afhalen, waarschijnlijk heeft deze te weinig draadeind / klemkracht om de douchekop nog te kunnen houden.
Je kunt aan de binnenkant van de houder (dus het gedeelte wat normaal tegen de glijstang zit) duct-tape plakken, wel eerst even goed schoonmaken anders hecht het niet voldoende.
Zo maak je het gat wat kleiner waardoor de houder beter klemt, wel eerst de stelknop zo los mogelijk draaien voordat je hem er weer opzet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als hij naar langs de stang beneden glijdt weet ik het niet.
Als hij kantelt wel, net gerepareerd.
Daar waar het handvat in zit (de houder die aan de stang zit) daar zit een schroefje achter, soms achter een afdekplaatje, soms achter het geleide stuk zelf. Er voorzichtig uitwippen.
Met dat schroefje trek je het vast (lees: klemmend dat de de douchekop niet omlaag gaat draaien). Die aandraaien maar niet muurvast.

Als dat niet meer werkt ofwel hij zakt nog steeds: ff helemaal losdraaien en er in kijken. Er zitten verende schotel ringen achter, die kunnen slapper zijn geworden in de loop der tijd.
Ik heb 1 ring van 0,5 mm dikte toegevoegd. Toen kon ik het klem aandraaien.
succes