als we het warm water bijregelen met koud water om te douchen bv valt de druk weg van de watergeiser en valt de geiser na een tijdje uit?

hoe kunnen we dat verhelpen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.3K

Antwoorden (3)

Als je de knop van koud helemaal open draait dan kan de geiser uit gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat had ik ook, wat bij mij hielp was de warme kraan van de wasbak ook aandoen.
we hadden een ketel die eigenlijk niet bij de thermostaatktraan kon en dan idd te weinig warmwatervraag kreeg waardoor je onder een koude douche stond, of om en om warm en koud.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De geiser valt uit omdat hij te weinig warm water hoeft te leveren.
De hoeveelheid warm water waar de geiser op beslist om te stoppen met verwarmen hangt af van het verschil in waterdruk tussen invoer en uitvoer van de geiser.
Toen ik hetzelfde probleem had en ook dezelfde oplossing gevonden had met een extra warme kraan opendraaien heeft toch een onderhoudsmonteur een betere oplossing gebracht.
Het bleek dat een gaasfiltertje in de aanvoer van de geiser verstopt geraakt was met kalkdeeltjes.
Het verwijderen van het hele filter loste als bij toverslag het hele probleem op, sindsdien geen probleem meer gehad