Na het verwijderen van mijn keuken, in een huis uit 1920, kwam ik een gat tegen van 50cm bij 50 cm. Hoe maak ik dit glad met de rest??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heeft het er mee te maken dat het huis uit 1920 komt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om aan te geven dat het mogelijk is een gat. Het is vreemd als er zo'n gat zit bij een nieuwbouwwoning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Benodigde gegevens voor een antwoord:
1:Is dat een gat in de vloer of in de muur?
2:Van welk materiaal is betreffende vloer/muur gemaakt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zo'n oud huis zijn de draag muren nog gemaakt van die kleine bruine bakstenen. deze zijn uitgehold en afgebroken. Het is meer een kuil in een muur. Ik weet niet hoe ik dit zou moeten metselen:(

Het beste antwoord

Na je info in de reacties:

Als het structureel is of als het glad moet, dan repareren met een goede raparatiemortel.
Dat is een soort cement maar dan en stuk duurder. (er zitten hulpstoffen door om het sterk en als gewenst flexibel te maken)

Neem hiervoor niet een eigen merk van de bouwmarkt, dan valt het er toch na een tijdje weer af.

Dit heeft overigens alleen zin als de ondergrond verder wel goed is, maar dat moet je ook weer niet te extreem zien: vast is vast en met een beitel en hamer zit bijna alles los..

Metzger Reparatiemortel Rhinorox grijs 25 kg.
http://www.allesvoorslimmerbouwen.nl/product/rhinorox-reparatiemortel-25kg
Metzger Reparatiemortel Cebarox grijs 6 kg
http://www.allesvoorslimmerbouwen.nl/product/cebarox-6kg

Schonox heeft ook goed spul.
(vergeet niet voor te strijken, maar dat staat ook op de verpakking)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je bent de beste. Dank je wel:)

Andere antwoorden (2)

Een gat in de muur? Dat kun je dichtmetselen en daarna stucen. Als er op dezelfde plek een andere keuken komt, kun je het stucen ook achterwege laten.
bamibal
12 jaar geleden
Gewoon dichtmetselen en stucen. Daarna afwerken zoals de rest van de keuken.
Of als er een andere keuken komt voor te staan, dan afdichten met een stuk multiplex oid.