Waarom zit er tegenwoordig geen aparte aarde aansluiting meer op fittingen van badkamerlampen?

Het gerenommeerde lampenmerk Massive heeft geen aarde aanluiting meer op de fittingen van de badkamerlijn.
Hetzelfde geldt voor de badkamerlijn van Ikea.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.3K

Het beste antwoord

Als de lamp, oftewel armatuur, van plastic is gemaakt hoeft dat niet. En als je het armatuur niet kan aanraken, plafondarmatuur, dan hoeft dat ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Op een fitting zelf is een aardaansluiting niet zinvol. Die is alleen nodig als het armatuur metalen delen bevat.
AWM
14 jaar geleden
omdat het geen zin heeft een armatuur van kunststof te voorzien van extra aarde