Wie weet waar ik een bouwpakket voor een modelhuisje met gipssteentjes vandaan kan halen?

Ik kan wel bij speelgoedwinkels gaan kijken natuurlijk, dat ga ik ook doen. Maar wij hadden ooit zo een huisje met gipsen steentjes, en 'cement' dat je zelf moest mixen en dan kon je het huisje bouwen. Geen idee meer waar het vandaan kwam. Kent iemand zo'n gipsbouwpakket? Ik heb het nodig voor metingen aan isolatiemateriaal etc.

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh correctie: kalksteen of kalkzandsteen zou ook goed zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hadden ze altijd bij de gamma. In verschillende uitvoeringen. Geen idee of ze der nog zijn
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ah ik kijk wel op hun webshop als ze die hebben, en anders ga ik langs. Thx!

Het beste antwoord

Je kunt wel bij de Bart Smit gaan kijken, maar die hebben vaak maar een bepaalde soort of als je mazzel hebt nog een andere.
Ik denk dat je Brickadoo bedoelt.
Bij de beter gesorteerde speelgoedwinkels hebben ze die vaak wel in alle soorten en maten, anders eens op internet kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja die had ik in gedachten, ooh je bent mijn held! Weet je toevallig waar ze van gemaakt zijn, die steentjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat leuk om een held te zijn :p
Ik weet niet waar de steentjes van gemaakt zijn, wellicht kalk? Misschien kun je dit googelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het net overigens even gegoogeld, wilde mijn reputatie als held hoog houden, haha, maar heb niks gevonden. Misschien even wat beter zoeken dan ik dus ;)
Of op de verpakking kijken?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ok, ik ook niet dus ik heb ze gemaild, de makers. Hopelijk antwoorden ze. Maar dank je voor het googlen! Ook al heb je niets gevonden, toch moet de wil geprezen worden xD

Andere antwoorden (3)

Wat een leuke / meschien een handige site is
Www.cchobby.nl meschien dat die wat hebben voor je
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ongeveer 12 jaar geleden heeft Gamma het in zijn assortiment gehad. Ik denk dat veel mensen nog wat op zolder heeft staan. Misschien een oproepje via Marktplaats?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bart Smit heeft wel zoiets. Ik heb het er al een paar keer gekocht.