Wat zijn de ideale condities om hoogglans te schilderen..

Ik heb zojuist deze vraag bekeken: http://www.goeievraag.nl/vraag/droogproces-verf-versnellen.68787 en er waren nog wat meer gerelateerde vragen.. Maar echt een antwoord kreeg ik niet.

Ik ga dadelijk schilderen (binnenshuis). Heb de ruimte volledig afgeplakt van folie om stof aan te laten hechten. Ben van plan om diverse TL lampen op te hangen voor een algeheel egaal en fijn licht. Zodoende kan ik ook 's avonds schilderen. (Is TL daarvoor het beste licht?)

Maar nu vraag ik me af wat ik nog meer kan doen om het meest perfecte resultaat te krijgen. Wel/niet verdunnen (terpentine), wel/geen roller gebruiken? Temperatuur? Luchtvochtigheid? Wel/niet raampje open?

En het drogen? Wat geeft het mooiste/hardste/onverwoestbaarste resultaat? Hoge/lage temperatuur? Wel/geen raampje open?

Hoe lang het duurt maakt niet uit! Alles voor het resultaat.

Tips? Hartelijk welkom.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik ben van plan om deze machine te huren..

http://www.dolcoverhuur.nl/product/stofafzuiger-dc-aircube-dubbel_793

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Neem verf van goede kwaliteit. Je ziet duidelijk verschil tussen de goedkopere merken en de duurdere.
Op hoogglansverf zie je stofjes en haartjes heel snel. Probeer de ruimte waar je schildert zo veel mogelijk stofvrij te maken. Hiervoor zijn speciale apparaatjes te huur die binnen korte tijd de lucht voor 99,9% stofvrij krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb geen antwoord op al je vragen, maar wel een tip: zorg dat je zowel van links naar rechts als van boven naar beneden schildert op dezelfde plek. Dit is extra dekkend als eerste laag. En vooral niet te dik! Daarna nog 2 a 3 keer schilderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het belangrijkste is dat het goed glad is dus goed schuren waar het moet .
Hoe gladder als je schuurt des te beter is het resultaat .
Maak het goed vetvrij en daarna met een doekje met water afnemen .
Maak de ruimte vliegvrij .
Gebruik een roller .
Rol niet alleen van boven naar beneden maar ook van links naar rechts .
En als je alles met liefde doet dan is het resultaat ook goed .