Hoe werk je de naden weg van glasvezelbehang?

We hebben er nu 1 keer overheen geschilderd. Alleen zijn de naden duidelijk zichtbaar.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
31.3K

Het beste antwoord

Wij hebben ook glasvezelbehang, vroeger schilderde ik dat altijd zelf, met lelijke naden die enorm opvielen als gevolg, nu kan ik dat niet meer zelf, door mijn beperking, dus vorig jaar een schilder door mijn huis laten gaan. Deze vroeg mij de naden licht op te mogen schuren, voordat hij aan het latexen ging, hij heeft dit gedaan en volgens anderen met prima resultaat, geen naden meer. Ik denk dat dit ook jouw probleem is, zo kun je dit dus oplossen, waarmee hij heeft geschuurd weet ik niet, dus dat zou je even na kunnen vragen bij de verf speciaalzaak ( met een beetje geluk weten ze het bij de bouwmarkt ook).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Glasvezelbehang is meestal breder (1 meter) dan gewoon behang (52 centimeter). Bij deze behangsoort wordt 'de muur ingesmeerd' met 'speciale lijm' en een 'roller'. Het teveel aan lijm wordt eronder vandaan/ glad gestreken met een 'spatel'. De glasvezels moeten worden afgewerkt met 2 lagen '(muur)verf'.

Naden en hoeken van glasvezelbehang worden meestal afgekit met acrylaatkit.
De kwaliteit van glasvezelbehang verschilt nogal,
dus het blijft een stukje uitproberen.
Andere tips die ik gehoord heb:
Voorzichtig schuren.
Verf met een licht structuur gebruiken.
De naden accepteren als "dat hoort erbij". Dat laatste heb ik zelf gedaan.....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De glasweefsel is verkeerd geplakt, dat is het probleem.
Dit hoor je bij het plakken 8 cm over elkaar te plakken en dan op 4 cm dubbel door te snijden.
Daardoor valt de bovenste afgesneden strook eraf en de onderste moet je uit de lijm weg pakken.
En zo vallen de beide banen dan precies naadloos tegen elkaar.
Wat hier gebeurd is dat de kanten van de rol beschadigd en geblest tegen elkaar geplakt zijn. Daardoor houd je die naden altijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Plus!!
burgos
10 jaar geleden
Nog een plus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een beetje behanger doet dat alleen in de hoeken.Een likje acrylkit doet wonderen!