Vervangen duo schakelaar door dimmer & schakelaar - hoe?

Ik heb een enkele doos met daarin 2 schakelaars (voor lampen in de woonkamer & keuken). Nu wil ik de woonkamer op een dimmer met afstandsbediening zetten en mn keuken gewoon op een schakelaar. Of zou het handiger zijn om die ook op een dimmer te zetten? Hoe zouden jullie zoiets aanpakken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik neem aan dat de dubbele schakelaar in een enkele muurdoos is ingebouwd? In dat geval worden het voor beide lampen een dimmer, dit kan niet anders. Dubbele schakelaar vervangen voor een dubbele dimmer. Dat is alles

Dit kan wel degelijk anders. Je kunt een ontvanger bij de lamp inbouwen in de woonkamer van bijv. klik aan klik uit. Deze zijn verkrijgbaar bij alle bouwmarkten. Hiermee kun je dec lamp met een afstandsbediening dimmen. Voor de keuken plaats je dan ipv de huidige dubbele schakelaar een enkele.

hoi Absentia, de elektroboer heeft een dubbele dimmer die in één enkele inbouwdoos past. zie plaatje suc6 groeten, Dré Toegevoegd na 1 minuut: plaatje lukte niet, tweede poging

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100