Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

scharnier verbogen, hoe te vervangen?

Een belangrijk onderdeel van een bed is tijdens de verhuizing zo ernstig verbogen, dat de enige oplossing een vervanging is. het onderdeel kan via ikea niet meer besteld worden.
Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
972

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

voor de meeste dingen die ikea verkoopt is wel een vervangend artikel te koop. Alleen kan ik in je vraag niet terug lezen waar het precies omgaat.
Vaak gebruiken ze pianoscharnieren (zie link 1) of ander soort scharnier (zie link 2).
Als er bekend is om wat voor soort scharnier het gaat dan kan ik er meer over vertellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kan op markplaats zoeken naar een zelfde type bed, en daar het onderdeel vanaf schroeven maar ja, of dat het goedkoopste alternatief is, is een tweede.

Je kan het onderdeel eraf halen en naar een goede doe-het-zelf zaak gaan. Ik bedoel dan het liefst een soort van ambachtszaak, waar mensen werken die vakmensen zijn.
Die kunnen dan een alternatief verzinnen misschien.

Misschien ook een goed idee om even een fotootje te plaatsen van het onderdeel en hoe het bevestigd hoort te zitten, zullen hier vast mensen zijn die een goed alternatief kunnen aandragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding