Hoe krijg ik deze drempel verwijderd? Zie geen schroeven en er is met koevoet geen beweging in te krijgen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
4.1K
Antoni
7 jaar geleden
Het antwoord is nogal afhankelijk van de vraag of je de drempel later nog wil gebruiken. Als dat niet zo is, kan je de drempel in stukken zagen of hakken (let op de vloerbedekking!) en dan de stukken verwijderen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wegzagen / hakken met een beitel is inderdaad het veiligst voor alles behalve de drempel. Anders een blok tegen de zijkant zetten en slaan met een moker. Zegt maar gerust rammen met een moker want als er spijkers vanaf de zijkant van het kozijn zitten zal het zwaar gaan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Anders een blok tegen de zijkant zetten en slaan met een moker."

De drempel is toch ingekeept aan de zijkanten? Rammen aan de zijkant zou het kozijn meetrekken/beschadigen. Je moet er onder een beitel of breekijzer onder slaan en hem omhoog wrikken. Althans, zoals ik hem opvat. Waarschijnlijk helemaal vastgelijmd aan de onderkant.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als dat sisal los kan dan zou ik rechts een platte rij(o,6 mm staal) eronder drijven en dan stelselmatig naar links gaan, wellicht zit de drempel verlijmd. Daarna moet iets van een wig constructie aan de rechterkant de drempel op lichten. Als de drempel stuk mag zou ik er een zaag in zetten of een frees.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk te kunnen zien dat deze drempel aan de zijkant vlak is en dat de witte "lat" ingezaagd is. Dan is het juist onmogelijk om de drempel omhoog te trekken.
Maar als ik dat verkeerd zie is het inderdaad precies andersom. Door op en/of tegen de drempel te tikken of met een breekijzer te wrikken is te zien wat er mee beweegt (als is het maar een heel klein beetje)

Het beste antwoord

ik zou zeggen zaag hem voorzichtig door midden als je gaat wrikken en je beschadigt het kozijn ben je verder van huis zaag hem door en koop een nieuwe ik heb in mijn hele huis nieuwe gelegd zijn ong 8 eu per stuk af lakken met parket of boot lak
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

er onderuit slaan, wel met beleid. zit klem onder de deurposten.dus gewoon naar voor of achter eruit tikken
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ehh naar voren of naar achteren zal juist niet gaan. je moet hem omhoog halen aan de ene of andere kant omdat de drempel ingekeept is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik denk dat dit antwoord klopt..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Nou het is moeilijk te zien, ik zou echt denken dat de drempel aan beide kanten een inkeping heeft waar de deurpost invalt, en dat die "latjes" er niet op staan.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik vrees dat alleen de vraagsteller hier zekerheid kan geven..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Volgens mij zit hij klem tussen de deurstijlen, en zit het kleine balkje, waar de deur op sluit, erbovenop.
het lijkt er op alsof de drempel vastgeschroefd zit op de eerste foto rechtsboven en dat ze het netjes afgewerkt hebben met houtpropjes als er houtpropjes in zitten kun je deze er uit halen en losschroeven