ik heb een kapotte deurklink, hoe repareer ik die het makkelijkste?

als ik de deur dicht doe, blijft de klink laag hangen ipv weer naar boven te gaan. eventjes blijft de deur dan dicht, maar daarna waait hij weer open. valt dit te repareren of moet er een nieuwe ingezet? en zo ja, kan ik dat makkelijk doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
40.9K

Het beste antwoord

als je de deurklink naar boven doet zit er dan nog wel spanning op, zo ja dan zou je het binnenwerkje kunnen loshalen en omdraaien, ik heb het ook met een aantal gedaan en heeft geholpen. succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dat wordt een nieuw slot denk ik: gewoon de deurgreep loshalen (schroefje aan de onderkant losdraaien en dan lostrekken), dan aan de zijkant van de deur het slot loshalen en er uit trekken. En zo kan de nieuwe er in omgekeerde volgorde in
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zou eerst een beetje smeren met WD40 proberen.
Is een siliconen-spuitbusje, en in iedere doe-het-zelf winkel, en zelfs bij mij in de supermarkt (supercoop) te koop

Lost gelijk alle kraakjes en piepjes in de meest voorkomende plekken op (garagedeur, deurhengsels en alles wat piept)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit klinkt mij in de oren als een lamme of kapotte slotveer.
Enigste wat je kunt doen is slot vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je geen nieuw slot wilt open kan je de krukveer in het slot vervangen. In 99 van de 100 binnendeuren in Nederland zit een Nemef 1200-serie slot. Hiervan kan iedere zichzelf respecterende sloten/sleutelboer een een nieuw exemplaar leveren. Voor de meeste nemef sloten bestaat ook een verzwaarde krukveer die wat sterker is en minder snel weer gaat uit hangen.