Kan ik amoniak gebruiken om, na het gronden, deuren te ontvetten vóór het verven met zijdeglans?

Zie vraag...

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat kan maar is niet nodig, even licht opschuren en dan het stof afnemen is genoeg. Hierbij rekening gehouden met, dat je de deur eest ontvet hebt met een oplossing van ammonia in water, daarna de deur hebt geschuurd, stofvrij gemaakt en in de zijdeglans hebt gezet.
Het is trouwens beter eerst de deur, indien nodig te gronden, dan of eerst hoogglans en vervolgens zijdeglans, na de handelingen die zijn genoemd, na het hierbij rekening gehouden met..

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt het stof afnemen met een droge, schone stoffer, of doek, maar ook met een vochtige doek gedrenkt in een oplossing van water, met een scheut ontvetter. Als je het vochtig doet, laat de deur dan eerst drogen voordat je hem lakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is beter de deur te ontvetten voor het aanbrengen van de grondverf. daarna zou ik hoogstens licht schuren...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ontvetten gaat voor schuren, dit omdat je anders onnodig veel schuurpapier nodig hebt, tussen de korrels komt vet en vuil als je dat niet doet, waardoor het schuurpapier snel zijn werk niet meer doet. Grondverf, zijdeglans en aflakken met de glansgraad die je wil. Als de deur nog goed in de lak zit en je wil alleen een andere kleur aanbrengen, is grondverf niet nodig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide antwoord op mijn vraag.