hoe babymeubels ontgeuren die pas geverfd zijn met alkyd aflak hoogglans verf? dank u

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit kun je ook bij antwoord zetten ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heeft de baby er last van?

Antwoorden (5)

Als u schildert met verf op kan die vervelende lucht nog lang blijven hangen in de ruimte. Vooral in de slaapkamer is het niet prettig als er een doordringende verflucht hangt. U kunt dit voorkomen door er een schaaltje volle melk neer te zetten. De melk neemt de verflucht op en dat scheelt een hoop ergernis. Na enkele dagen gooit u de melk gewoon weer weg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Natuurlijk ook goed ventileren door de ramen open te zetten. Bij mooi weer kun je ook de meubeltjes buiten zetten (mits je een tuin hebt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik u was zou ik nog eens goed nadenken over die verf. Deze is zwaar giftig voor kleine kindjes die nog wel eens hun tandjes in hun bedje of box willen zetten. Deze verf mag daarom ook niet gebruikt worden officieel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi gast61313,

er bestaat tegenwoordig verf met vriendelijke lucht en die ook kindvriendelijk is.
daar heb je niets meer aan als je al geverfd hebt, maar als je nog moet verven, vraag er naar bij de erkende schilder, want doehetzelf zaken hebben dat niet, weten dat niet

suc6 groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo allemaal en dank u voor het te beantwoorden. Meubels hebben in een goed geventileerde schuur gestaan verschillende weken voor dat ze naar de baby kamer verhuisd zijn. Ik zal proberen met azijn de meubels af te wassen (onverdund) en nadien met bicarbonaat? Ook zal ik het schaaltjhe met melk plaatsen in de kamer. Dat het giftig verf is wisten wij natuurlijk niet, maar het is al gedaan...meubeltjes van de papa toen hij baby was!
Dré, het is dus te laat om nu het juiste verf te kiezen!
BTW, ik ben de toekomstige oma ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi bijna-oma, azijn is wat zuur, zal wel werken, maar wat ook werkt is koffie. een schoteltje met ongebruikt koffiepoeder absorbeert ook nare luchtjes. groeten, (opa) Dré
Simpel op te lossen......
Bakje met azijn in de desbetreffende kamer zetten.
Het azijn zal de geur absorberen.
Deze truc hanteerden we ook toenik nog in het parket werkte en de vloeren met de stinklak waren gelakt.
Meestal is een dag of 2 voldoende.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het echt om een alkyd-lak gaat kunt u het beste afnemen met een natte zeem. Alkyd hard uit door luchtvochtigheid dus kunt u het proces versnellen door door het vochtgehalte te verhogen. Andere middeltjes zijn lapmiddelen die niet echt helpen. Het uithardingsproces duurt in normale gevallen enkele maanden.