Hoe kan ik buizen of een constructie makkelijk in en uitschuifbaar maken?

Hoe kan ik een staande constructie, met gewicht in de top, makkelijk in en uit laten schuiven over een profiel?
Het liefste zonder dat ik moeilijk moet doen met vergrendelingen, zodat er eventueel veel gewicht boven in kan.

Toegevoegd na 2 uur:
misschien moet ik veel gewicht duidelijker definieren.
Het uiteindelijke idee is dat er een tv scherm boven aan de constructie komt te hangen.
En ik wil de standaard waar deze op komt kunnen inklappen of inschuiven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Omdat ik verder geen gegevens heb zou ik zeggen een dakpannenlift huren daar je scherm op bevestigen.http://dzm-verhuur.nl/hef-en-hijs/kanalen-montagelift
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt het misschien ophangen aan het plafond of iets dergelijks. Dan kan je er een katrol bij gebruiken met contra gewichten. Als je deze exact zo zwaar maakt als je TV dan kan je met 1 vinger je tv optillen en blijft hij op die hoogte hangen.

Als je het systeem weg wilt werken in bijvoorbeeld een kast (dressoir) Dan kan je dit idee onder op het blad bevestigen en zodoende je tv door het blad laten schuiven.

Misschien kan je nog iets duidelijker zijn met wat je precies van plan bent.