Ik moet een dakdoorvoer maken in een schuin golfplaten dak. Kan iemand mij vertellen hoe ik dat weer waterdicht kan maken?

Het is maar één plaat, ik kan de dakdoorvoer dus niet onder de hogere plaat schuiven.Het is een asbestvrije golfplaat. Is daar misschien een speciale lijm voor of moet ik iets anders speciaals doen?

Alvast bedankt voor het antwoord

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
9.6K

Het beste antwoord

dakplaat ervoor leggen, en een stuk lood kopen, en die onder de oude plaat leggen en over het stuk nieuwe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goed plan. Ik hoop dat de nok nu niet te hoog komt maar dat zal dan wel weer een nieuwe vraag zijn.

Andere antwoorden (4)

ga naar: ubink nederland, die kunnen je vast helpen. (specialisten in dakdoorvoeren)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt daar dakdoorvoeren voor kopen bij een kachelspecialist maar die zijn wel vrij prijzig
maar ja alles beter dan een dak dat lekt
als je trouwens naar een specialist gaat meet van te voren even je golfhoogte op van de plaat die kunnen namelijk nogal eens verschillen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De dakdoorvoer met loodslap is wel te koop in de daarvoor
gespecialiseerde winkels of groothandel.( zie afbeelding) De loodslab kun je aan de zijkanten en onderkant in de 'golf drukken'. Je probleem dient zich aan bij de bovenkant van de loodslab aansluiting, want daar zal het water er onder lopen. Je verteld dat het maar één plaat is, oftewel de loodslab kan nergens 'onder geschoven' worden. Toch zal dat op de één of andere manier wel moeten. (mischien onder de nokvorsten?)
En anders je kanaal dusdanig omleggen dat hij hoger in het dak uit komt. Zodat je loodslab wél ergens onder geschoven kan worden.

Toegevoegd na 12 uur:
Ik heb er nog eens over nagedacht: Je zou kunnen overwegen de 'ene' eternit-golfplaat waar je doorvoer in komt, bij de bovenkant van de loodslab door te slijpen, zodat je een extra naad creërt. Vervolgens kun je daar het lood onder schuiven. Bij de deling, moet er dan wel een extra steunbalk komen waar de golfplaten weer bevestigd kunnen worden. en de golfplaat moet dusdanig lang zijn dat hij 'overlap' heeft......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waar zijn de golfplaten van gemaakt? afhankelijk van het materiaal kun je het dicht smeren met polyester.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Het is een asbestvrije golfplaat. " Dus is het een Eternit golfplaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eternit is volgens mij een merknaam. Asbestvrij kan ook van polyester zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt gelijk, maar een polyester plaat is makelijk te herkennen, en dan zou er geen 'asbestvrij' bij staan denk ik dan maar weer...........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja daar heb jij weer gelijk aan ;)