hoe kan ik cement laten kleven op kippengaas (voor een constructie)?

ik zou een constructie van ca 2 meter hoogte willen maken op basis van kippengaas met daarop cement en compaktuna. maar hoe kan ik vermijden dat die cement gewoon door de kippengaas kruipt?

11 jaar geleden
5.1K

Het beste antwoord

Dat gaat je nooit lukken, maar het kan wel!
Gewone cement hecht totaal niet op gaas en blijft er iets hangen, dan stort dat weer omlaag na de volgende aanraking.
Neem voor de cement altijd de kant en klare metselspecie, haal een paar emmertjes hooi ( geen stro)
Knip het hooi tot stukjes van 10 cm.
Meng flink wat van die stukjes hooi, door de cement heen, zeker een paar handjes vol op een emmer cement.
Meng de cement met water , tot een smeuige massa.
net niet vloeibaar.
Trek nu rubber handschoenen aan en neem een handje cement.
Druk dat voorzichtig in het gaas en kijk of het blijft zitten, mogelijk is de cement te droog of te nat of te veel of te weinig hooi, dat moet je even uit proberen.
Blijft het zitten, dan weer een handje vol cement een stukje ernaast,er mag best een tussenruimte zijn.
Het is nu de bedoeling, dat je alle gaas bedekt met klodders cement dat voor een deel door het gaas zit.
Er valt de eerste keer heel veel naar beneden!
Nu een dag wachten!!
Na die dag is de eerste cement stijf en bijna hard en valt niet meer naar beneden, nu maak je gewone cement, zonder de stro, lekker dun, weer de handschoenen aan en handje voor handje stop je nu alle gaas vol.
Weer een dag wachten, nu is al het gaas strak en stijf van de cement en kan je maken wat je wil.
Maar pas op, cement is heel erg zwaar, zorg dat het gaas goed vast zit aan allerlei steunen, palen, latten enz, anders stort alles tijdens het maken in.

Op de foto, druipsteengrot gemaakt van palen, kippengaas en cement met stro, hierna gekleurd met verf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
hoezo nooit lukken?? ik probeer het in ieder geval, die grot ziet er prachtig uit !!! bedankt
Kristal
11 jaar geleden
That's the spirit Liveisgreat!! ;-)) +1 Ed voor je goede gedetailleerde uitleg!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat met nooit lukken bedoel ik met gewoon cement op gaas, dat zal nooit lukken.;-)
liveisgreat
11 jaar geleden
aha, okido, dat klinkt me al duidelijker in de oren...

Andere antwoorden (3)

Misschien is het slim het gaas te bekleden met een stof waarop het cement blijft zitten. Ik zou een stof met een grove structuur kiezen dan, zoals jute of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De cement hecht niet op de jute en gaat er niet door heen het gaas in, twee of zelfs drie lagen fijn kippengaas er tegen aan binden, gaat iets beter, maar kippengaas is erg duur.
Het beste kan u verbandgaas nemen en drenken in pleister, dit kan u dan rond uw kippengaas vinden.
Ook grof geweven oude kledij is daarvoor bruikbaar.
Alles goed laten drogen, dat gaat vrij vlug, om vervolgens uw cement op aan te brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gips, pleister, lost buiten weer op en de cement zit dan ook niet op en tussen het gaas.
Volgens de antwoorden is cement op kippengaas dus vrijwel onmogelijk, in ieder geval erg moeilijk te doen. Waarom geen papier maché maken? Dus grote stroken krantenpapier dik in de lijm op het gaas. Papier maché werd ook wel 'koud porselein' genoemd, men maakte er ooit meubels van. En je kunt het verven en vernissen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
liveisgreat
11 jaar geleden
zeer goed voor binnen idd, maar het moet tegen de regen e.d. kunnen want het is voor buiten...
liveisgreat
11 jaar geleden
btw als je een goede site hebt voor papier maché is dat ook welkom, ik moet nog mega veel decoratie maken (waaronder ook prinsessenkasten e.d.)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.papiermache.co.uk/tutorials/
kun je er wijs uit? Er staan duidelijke plaatjes bij.
Als je papier mache echt goed vernist, zodat er geen openingetje of gaatje meer is, kan het buiten staan. Neem anders een proefje met een klein ding.