Op mijn elektriciteitsmeter staan twee getallen een lage en een hoge. 2 dus. Welke geef ik op aan mijn energiebedrijf? Ik heb enkeltarief.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Je kunt op de meter zien welk van de twee actief is. Soms is dat wat moeilijker, en in dat geval kan je het beste nu de standen opschrijven van allebei, en morgen nog eens kijken: de meterstand die veranderd is, is de geldige meterstand die je moet opgeven.

Toegevoegd na 53 seconden:
Je verwart toch niet het getal voor en achter de komma? Je hoeft alleen maar het getal voor de komma op te geven.
itsme
13 jaar geleden
Als beide meters om beurt draaien dan heb je dubbeltarief. Toen ik nog enkeltarief had, had ik ook maar 1 meter die liep. Toen ik over ging op dubbeltarief werd mijn meter vervangen en had ik 2 om beurt draaiende meters. Ik denk dat je beide standen dus moet opgeven, al was het alleen maar dat je niet per ongeluk de verkeerde opgeeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een dag en een nacht meter. Als je hierover geen afspraken hebt gemaakt dan alleen de hoge
13 jaar geleden
Beide opgeven,
ze lopen ook allebei. (hopelijk niet tegelijk..)
Of je enkel of dubbeltarief hebt maakt daarvoor niet uit.
Dat maakt alleen maar uit voor de rekening.

Het voordeel wat jij hebt is dat je kan kiezen, welk tarief je wilt. Even rekenen dus wat het voordeligst is voor de volgende rekening.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
On te voorkomen dat ik je een verkeerd antwoord geef, lijkt mij het beste dat je je energieleverancier belt en daar de situatie uitlegt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet beide standen doorgeven.
Dit staat ook op de kaart die je hebt gekregen.

Ze tellen dan beide standen bij elkaar op en dat vermenigvuldigen ze met de kWh prijs.

Dubbeltarief is met name voordelig als je altijd in het lage tarief de was doet, de vaatwasser draait etc.
Gemiddeld moet je dan 60% in het goedkope tarief gebruiken. Dit gaat bij ons in om 23:00 uur tot 7:00 uur.
En de hele dag in het weekend en officiële feestdagen.