Hoe krijg ik beton wat in grond gestort is droog?

Wij zijn naast ons huis een stuk aan het bijbouwen. Alles afgegraven en met beton vol gestort. (met de juiste bekisting, betongaas, isolatie en beton.) We hebben een soort van kuil gemaakt die tzt met een trap te betreden is. Nu is het beton zeer vochtig. Aangezien het een speelplaats voor de kinderen gaat worden, willen wij dit natuurlijk droog en schoon hebben. Heeft iemand een idee hoe wij dit extra kunnen isoleren en droog houden? is dakbedekking een idee? Of een dekvloer?

Graag ideeën... Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het vochtig zijn van de betonvloer, heeft vooral te maken met de tijd van het jaar.
Er is, zeker de laatste tijd erg veel condensvorming.
Op iedere koude en gladde oppervlakte vormt zich in de nacht condens.
Dit komt vooral omdat de temperatuur van het beton, veel minder snel afkoelt of warmer wordt.
Zie het als de spiegel in de badkamer na het douchen, die dan ook opeens beslaat.
Een van de beste oplossingen, is er een houten vloer overheen maken en er onder isoleren met steenwoldekens.
En over de houten vloer heen vinylvloerbedekking met een jutte onderkant.
Dan is je hele vloer zo goed als waterdicht en uitstekend schoon te houden ( hychiënisch)
Doe je dat niet, dan zal de vloer in de winter heel erg koud blijven en dat is niet fijn voor de spelende kinderen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor het antwoord. Rot het hout aan de onderkant niet weg dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Door de isolatie van de vloer over de vloer, is er geen condens meer, dus geen vocht meer van buitenaf.
Wel moet je de houten vloer ventileren.
Gebruik voor je vloerbalkjes gewoon geïmpregneerd tuinhout, dat kan tegen vocht.