Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik dit nou het beste aansluiten op een coax-kabel?

Ik heb een coax-kabel. Zowel een mannetje als een vrouwtje.

Ik zou graag mijn antenne er op aansluiten. Deze heb ik een keer gevonden en is volgens mij afkomstig van een auto.

Als het goed is moet het buitenste randje verbonden worden met het buitenste randje van de antenne en het binnenste met de binnenste. Dat is allemaal erg logisch en erg simpel.
Ik vroeg me alleen af hoe ik dit het beste voor elkaar kreeg, omdat het niet gemakkelijk is wat op die afgebroken(?) aansluiting te doen. Hoe kan ik dan toch relatief eenvoudig iets maken wat toch past?

Iemand ideeën of tips?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ah, de plaatjes maken duidelijk wat je hebt en wilt. De zwarte plug is kapot, het metalen uitstekende deel is bijna afgebroken. Ik zou de zwarte kabel doorknippen, buitenmantel heel voorzichtig verwijderen en dan de gevlochten mantel en kern aan een coax plug monteren.

Aan de coax kabel hetzelfde, maar dan uiteraard met een plug waar de plug van de zwarte kabel in past.

Nog goedkoper is een coax verbinder, dat is één plug (bij elke MMarkt te koop voor 1,50) waar je beide einden van de kabel samenbrengt en vastschroeft. De kabel kan dan alleen niet meer uit elkaar, want dan moet de verbinder weer losgeschroeft worden.
(Lees meer...)
paulus811
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden +
paulus811
13 jaar geleden
Misschien geen antwoord op je vraag, maar waarom koop je dan niet een goedkope antenne bij bijvoorbeeld Halfords? Als dit een antenne is, zou het zomaar een oude telefoonantenne kunnen zijn. Waar wil je het voor gaan gebruiken?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding