vannacht kont er onophoudelijk water uit het Wc en het water loopt via een elektriciteitsleiding naar een lagere verdieping wat te doen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit de wc, klinkt als rioolwater wat omhoog komt, maar ik hoop dat je bedoelt dat er iets met de stortbak niet in orde is.

Antwoorden (3)

Eerste werk, draai de hoofdkraan dicht.
Ga daarna op zoek waar er een lek is. Het is een beetje minder koud geworden. Het kan bevroren geweest zijn en nu ontdooid
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zat de doortrek knop vast?

Moet je een paar keer goed opslaan, zodat iets weer terug valt, en weer uitgaat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het goed is gemaakt, zit er naast of achter de w.c. een kraantje, waar je de waterleiding naar de w.c. kan dichtzetten.
Als dat niet helpt, zit het probleem in de leiding voor het kraantje, mogelijk in de muur stuk gevroren, dan maar alles af sluiten, zet wel even wat emmers water klaar, voordat de kraan dicht gaat.
Om dan morgen te gaan bellen voor advies en hulp.
Laat er dan meteen ergens een kraan tussen zetten in geval het nog eens gebeurd, dan kan je direct de kraan dicht draaien.
Ook de probleemleiding niet door de muur laten lopen maar er voor, is minder mooi, maar dit probleem is erger, want je had kortsluiting kunnen krijgen, dan heb je niet alleen geen stroom meer, maar ook geen verwarming ( CV)