Waar kan ik een lap geweven katoen halen?

Ik ben op zoek naar een lap stof van 5 x 0,70 van geweven katoen. Bij voorkeur met een patroon of frisse kleur. Iemand ideeën waar ik dit kan kopen? Online of in een winkel, winkel voorkeur Gelderland.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Online heb ik volgende voor je gevonden:

Toegevoegd na 49 minuten:
= natuurlijk "het volgende "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zal eens een kijkje nemen, bedankt voor de tip!
Een goeie stoffenmarkt met specialistische handelaren. Als je in de buurt van Apeldoorn woont ... de maandagochtend markt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Morgen (zondag dus) is er in Deventer Stoffenspektakel op de Brink. Is niet in Gelderland, maar afhankelijk van waar je in Gelderland zit wel erg goed bereikbaar. De hele Brink staat dan vol met stoffenkramen.
Verder bij onderstaande links:

Toegevoegd na 2 minuten:
O ja, en als je juist meer richting Utrecht woont, dan is de lappenmarkt op zaterdagochtend een heel goede optie.
En zoals hierboven ook al staat is de maandagmarkt in Apeldoorn ook leuk In Apeldoorn heb je ook Jan Sikkes (Lappenland), hebben ze ook veel keus.

Toegevoegd na 11 minuten:
En nog iets, bij de Ikea heb je vaak ook heel goedkoop stevige stof.

Toegevoegd na 1 uur:
En mocht het voor een draagdoek (ringsling of zo) zijn, dan is het ook altijd mooi om bijvoorbeeld een ikat-stof te nemen. Niet goedkoop, maar wel erg mooi. (zie 5e link)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal top, het is voor een draagdoek. Ik heb er al een van katoen met stretch. Die is zolang de baby licht en klein is ideaal. Onze dreumes is daar te zwaar voor inmiddels en dan is een diagonaal geweven doek steviger en praktischer om haar op mijn rug te dragen. Zelf ben ik te klein voor andere draagmogelijkheden, modellen zijn te lomp voor mij.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn 3 kinderen ook heel veel gedragen. Eerst inderdaad met zo'n lange tricot knoopdoek, en later met een ringsling. Van deze site heb ik destijds veel informatie gehaald. http://www.doekentheek.be/overzicht.html, en op www.draagdoek.nl heb ik wel eens een draagdoek besteld.
Geweven katoen in frisse kleuren is gewoonlijk onder de naam "poplin" bekend.
Online shop:

Effen katoen (platbinding):
http://www.stoffenshop.eu/categorie/39-katoen-uni.aspx

Katoen met print:
http://www.stoffenshop.eu/categorie/82-katoen-bedrukt.aspx

Maar ik kan je aanraden de materialen gewoon te gaan bekijken en voelen, en op die manier te bepalen wat je hebben wilt.
Niet in Gelderland maar wel een hele uitgebreide markt met veel katoen, in allerlei bindingen.
De Albert Cuyp markt in Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt! Amsterdam is nu ff te ver, maar zal het zeker onthouden!